Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2009 kl. 13:14

Ja det kan godt være årsagen til det,der skal ikke ret meget slid til i bærekugle eller styrkugle for at bilen trækker lidt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

20-10-2009 kl. 15:20

Det skulle være mærkeligt, hvis bærekuglerne allerede er færdige i en så ny bil.

Du skriver, at problemet er kommet med tiden, og at bilen har kørt fint. Måske er det dine dæk, der er slidt skævt. Nu skriver du desværre ikke, hvilken profil, dine dæk har, men der er formentlig tale om lavprofildæk, når det er 17" med en bredde på 225. Det er extremt vigtigt, at man med lavprofildæk har et højt dæktryk, da dækkene ellers kan blive slidt skævt samtidig med, at hæl/tå-problematikken bliver aktuel. Sådanne dæk skal have et tryk på ca. 41-45psi, hvis man vil undgå dette problem.

Du kan nemt teste, om problemet er dækkene. Prøv at montere nogle andre hjul (evt. dine vinterhjul), sørg for at disse har det rette dæktryk, og test så, om bilen stadig trækker til siden.

For selvfølgelig har du fået lavet en 4-hjulsudmåling, ik'?!

David Asmussen

David Asmussen
bruger siden
14-06-2006

05-11-2009 kl. 23:02

Hej Kim - jeg har en Sportline Variant dvs også sænket - der også kører på 17 tommer. Den er også fra 2008 - og har pt ingen problemer - men men -- den forrige jeg havde, samme model, men fra 2006 havde et problem som de ikke kendte i Danmark.

Nemlig: et problem med Ratstammen - ved store temperaturfald - så låste ratlåsen sig - så den ikke trak sig tilbage - og når man så skulle starte bilen, troede den man var en biltyv, og den skulle så på en falkvogn og på værksted.
Det skete så 3. gang en vinter i Sverige - og der kendte de udemærket til problmet med ratstammerne - nemlig at lave temperaturer og ratudsving til yderpunkterne kunne give problemer - Ratstammen skulle skiftes - og eftersom det var et kendt problem - så gjorde de det på de svenske modeller inden for garantien.

Jeg kunne godt mistænke at du kører rundt med samme defekte ratstamme som jeg havde i den forrige model. Alt det sagt, så har jeg ingen forstand på biler, og oplever ingen klonk, men havde også et rat der skulle rettes - sjovt nok også de ca 10 grader til venstre. Håber det kan hjælpe...