Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Torben Vistisen

Torben Vistisen
bruger siden
18-07-2005

08-10-2009 kl. 20:18

Har haft en Laguna II og skiftede den ud med den nye Laguna III. Selvfølgelig uretfærdigt at sammenligne en bil der havde kørt over 200.000 km da jeg købte den med en spritny Laguna III, men jeg prøver alligevel.
Jeg har haft den nye Laguna i halvandet år uden problemer af nogen art. Udstyrsniveauet er Dynamique, og kvalitetsindtrykket er tårnhøjt. Kabinen er en sand fornøjelse, indretningen og brugervenligheden er gennemført. Da der ikke burde være tekniske eller mekaniske problemer med en ny bil er det svært at give Laguna III pluspoint på den front, men min subjektive fornemmelse er at det virkelig er sandt at den nye Laguna er bygget med kvalitet som første prioritet. Intet har fået mig til at tvivle indtil videre og den er en fryd at køre. Om det så holder til at komme i top-tre på verdensplan målt på kvalitet er selvfølgelig tvivlsomt, har på fornemmelsen at japanerne og andre ikke giver sig så nemt. Men mindre kan vel også gøre det.
Omvendt havde jeg ikke andet end problemer med Laguna II. Dejlig bil at køre, men selvom ydstyrsniveauet også der var Dynamique er der en verden til forskel i indtrykket af kvalitet målt fra førersædet. Og en mekanisk katastrofe med flere femcifrede regninger til følge over en toårig periode. Turde til sidst ikke andet end bytte den ind for en ny Laguna fordi regningerne ingen ende ville tage. Jeg købte kun en ny Renault Laguna fordi der var et tilskud fra Renault til ejere af en Laguna II på grund af de dårlige brugtbilspriser - ellers havde jeg ikke så meget som overvejet Renault igen. Det og så de tre års garanti, som er udvidet til fem års garanti p.t.
Men er som sagt indtil videre virkelig glad for III'eren.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ronnie Larsen

Ronnie Larsen
bruger siden
10-10-2009

11-10-2009 kl. 09:31

Hmmm hvad er det for et tilskud fra Renault?? Har selv en 2ér som skal skiftes til en 3ér med navigation og det hele :-).
Mvh.

Torben Vistisen

Torben Vistisen
bruger siden
18-07-2005

11-10-2009 kl. 13:49

Til Ronnie: Fik som Renault II-ejer et brev fra Sondrup Bilcenter i Viby der fortalte mig om tilskuddet fra Renault, tilbage i foråret 2008. Om det stadig er aktuelt ved jeg ikke.
Til Michael: Det er en Benzin 2.0 med 140Hk. Rigelig med trækkraft. Krævede lidt tilvænning at gå fra en dielsel tilbage til benzin, højere omdrejninger. Der findes mere moderne benzinmotorer på markedet med turboer til de lave omdrejninger, som giver en mere diesel-agtig fornemmelse. Støj er dog ikke noget problem, hverken fra motor, dæk eller vind, heller ikke ved høje march-hastigheder. Synes nok der er for lidt forskel på 5 og 6 gear.
Økonomi: Tja, den økonomiske krise har gjort at værditabet har været latterligt højt, det kunne være et problem for totaløkonomien hvis man gerne skifter til ny bil ret ofte. Med hensyn til brændstofforbrug, så er det jo en benzin, og kører omkring normen på ca. 12½, megen by- og motorvejskørsel, ikke så meget af den gode landevej. Har prioriteret en kraftig og ukompliceret motor fremfor en brændstoføkonomisk og kompliceret - og potentielt ruinerende - dieselmotor.

Ronnie Larsen

Ronnie Larsen
bruger siden
10-10-2009

12-10-2009 kl. 21:08

Hej René
Tydeligt du helt sikkert ved hvad du taler om, men er det ikke rigtigt at det hedder 3 år eller 150.000 km. eller 5 år og kun 100.000 km.? Jeg syntes det virkede lidt tåbeligt og lidt billigt, at gå ned til 100.000?
Mange der køber en bil til de penge har vel et større behov end 20.000 om året? Det BURDE være 5 år eller 150.000 km. men er det ikke desværre.
Mvh. Ronnie