Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Torben Vistisen
bruger siden
18-07-2005
08-10-2009 kl. 20:18
Jeg har haft den nye Laguna i halvandet år uden problemer af nogen art. Udstyrsniveauet er Dynamique, og kvalitetsindtrykket er tårnhøjt. Kabinen er en sand fornøjelse, indretningen og brugervenligheden er gennemført. Da der ikke burde være tekniske eller mekaniske problemer med en ny bil er det svært at give Laguna III pluspoint på den front, men min subjektive fornemmelse er at det virkelig er sandt at den nye Laguna er bygget med kvalitet som første prioritet. Intet har fået mig til at tvivle indtil videre og den er en fryd at køre. Om det så holder til at komme i top-tre på verdensplan målt på kvalitet er selvfølgelig tvivlsomt, har på fornemmelsen at japanerne og andre ikke giver sig så nemt. Men mindre kan vel også gøre det.
Omvendt havde jeg ikke andet end problemer med Laguna II. Dejlig bil at køre, men selvom ydstyrsniveauet også der var Dynamique er der en verden til forskel i indtrykket af kvalitet målt fra førersædet. Og en mekanisk katastrofe med flere femcifrede regninger til følge over en toårig periode. Turde til sidst ikke andet end bytte den ind for en ny Laguna fordi regningerne ingen ende ville tage. Jeg købte kun en ny Renault Laguna fordi der var et tilskud fra Renault til ejere af en Laguna II på grund af de dårlige brugtbilspriser - ellers havde jeg ikke så meget som overvejet Renault igen. Det og så de tre års garanti, som er udvidet til fem års garanti p.t.
Men er som sagt indtil videre virkelig glad for III'eren.
Ronnie Larsen
bruger siden
10-10-2009
11-10-2009 kl. 09:31
Mvh.
Torben Vistisen
bruger siden
18-07-2005
11-10-2009 kl. 13:49
Til Michael: Det er en Benzin 2.0 med 140Hk. Rigelig med trækkraft. Krævede lidt tilvænning at gå fra en dielsel tilbage til benzin, højere omdrejninger. Der findes mere moderne benzinmotorer på markedet med turboer til de lave omdrejninger, som giver en mere diesel-agtig fornemmelse. Støj er dog ikke noget problem, hverken fra motor, dæk eller vind, heller ikke ved høje march-hastigheder. Synes nok der er for lidt forskel på 5 og 6 gear.
Økonomi: Tja, den økonomiske krise har gjort at værditabet har været latterligt højt, det kunne være et problem for totaløkonomien hvis man gerne skifter til ny bil ret ofte. Med hensyn til brændstofforbrug, så er det jo en benzin, og kører omkring normen på ca. 12½, megen by- og motorvejskørsel, ikke så meget af den gode landevej. Har prioriteret en kraftig og ukompliceret motor fremfor en brændstoføkonomisk og kompliceret - og potentielt ruinerende - dieselmotor.
Ronnie Larsen
bruger siden
10-10-2009
12-10-2009 kl. 21:08
Tydeligt du helt sikkert ved hvad du taler om, men er det ikke rigtigt at det hedder 3 år eller 150.000 km. eller 5 år og kun 100.000 km.? Jeg syntes det virkede lidt tåbeligt og lidt billigt, at gå ned til 100.000?
Mange der køber en bil til de penge har vel et større behov end 20.000 om året? Det BURDE være 5 år eller 150.000 km. men er det ikke desværre.
Mvh. Ronnie