Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2009 kl. 17:33

Hvis den fejl forekommer kan den alligevel ses når bilen tjekkes efter. En moderne bil gemmer x antal sidste fejl der er forekommet i egen hukommelse så man kan aflæse disse ved service.

En god ide ville være at høre på en Peugeot værksted om de kender til fejlen, da det er en PSA motor der sidder i den Fiesta du har. Det kan være at de kender fejlen ok kan udbedre den, så skal du blot have 2 værksteder til at samarbejde (hvilket kan være svært).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2009 kl. 18:34

Jeg ved ikke en pind om Peugeot'er men din beskrivelse minder om hvad man i engelsk-talende lande (som USA hvor jeg bor) kalder "limp mode". Under meget haard acceleration kan gearkassen "koble fra" for at spare motoren for for hoeje omdrejninger eller det kan vaere en sikring eller "solenoid" paa selve gearkassen. Naar motoren slukkes og derefter startes igen, gaa problemet nogle gange vaek af sig selv, for blot at dukke op senere. Maaske kan det vaere hvad der sker med din bil? I min Chrysler LHS oplevede jeg "limp mode" som gjorde bilen koerte med maks 30 km/t fordi den ikke kunne skifte gear (automatgearkasse). Gearkassens "speed sensor" var roeget og det var rigtig billigt at reparere og siden da jeg jeg ikke oplevet det igen. Andre personer med ming anden bil, er Dodge Magnum 5.7L V8, har oplevet at gearkassen simpelthen slaar fra under meget haard acceleration for at undgaa at motoren lider overlast. Naar bilen genstartes er problemet vaek.

Jeg haaber du finder en loening som ikke koster alverden.

Jacob

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2009 kl. 19:18

Hmmmmm er der ikke noget der hedder 3 forsøg og siden?????
Du må blive ved at presse forhandleren - efter 2 år er der ikke meget at komme efter i forhold til garanti da du har valgt en Ford. Måske du skulle vælge en Mazda 2 næste gang med 3 års garanti og et problemfrit ejerskab.

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2009 kl. 10:57

skal undervognsbehandles - helst fra ny. Dette gælder også din Fiat. Ellers skal du uanset model lede længe efter en mere stabil og problemfri bil. Vi havde selv på et tidspunkt en 10 år gammel Mazda og en ny Passat. Mazdaen svigtede aldrig men Passaten skulle ofte på værksted - heldigvis under garantien men alligevel meget irriterende når vi skal bruge bilen i hverdagen.

Sidst rettet: 10/10-09

Niels Richard Brunhøj

Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007

10-10-2009 kl. 23:59

Er det ikke tid at skifte værksted. Du kan sagtens finde et godt værksted der vil hjælpe med at løse problemet. Og næste gang du skal købe bil så gå til Toyota. De har en helt anden og meget bedre behandling af deres kunder. Det kan jeg skrive under på efter 24 år med dette mærke, og samtideg har haft ansatte der ikke ville køre Toyota. Men de europæiske biler de valgte var generelt dyrere i vedligeholdelse. Det er ikke mine ord, men revisorens tal jeg her fortæller. Find et ordentlig værksted der har respekt og pli iverfor deres kunder.

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2011 kl. 20:28

Hej

Jeg står også med et problem motorlampe lyser nu igen 14 dage 3 uger siden fik jeg skiftet bagerste lamdasonde da der var fejlkode efter consult tester nu lyser den igen kan det være de ikke har monteret den korrekt eller et andet problem ærgeligt når bil er 3 år og 4 måneder
Nissan qashqai ellers køre den perfekt, har ikke mærket nedsat motorkraft men nu kommer den på værksted onsdag da der var tid.