Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

30-09-2009 kl. 18:18

Så noget tyder på at du ikke var tilfreds med servicen ? Eller måske var du for grov? Eller måske har du en bil som de efterfølgende har fundet ud af, at de ikke har kompetence til at servicere, og derfor har rådgivet dig om at der måske findes bedre værksteder derude? Eller..?

Det er svært at vurdere dit udsagn baseret på en halv historie :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2009 kl. 17:05

Hvis du selv er gammel mekaniker og du mener du ved bedre end ham på det autoriserede værksted, hvorfor laver du så ikke bare bilen selv???

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2009 kl. 21:36

Øhhh... var det det tråden handlede om ? Kan man ikke fortælle om sine oplevelser uden at få stukket et latterligt mod-spørgsmål tilbage i hatten ?

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2009 kl. 22:46

Det skulle vel ikke tilfældigvis være et SMC værksted?

Et VW værksted må det jo være - det lover sjældent godt hvad kvaliteten på udført arbejde og kundeservice angår. Fatter ikke at så mange danskere vil finde sig i at betale tårnhøje værkstedsregninger og samtidig blive behandlet dårligt gang på gang. Et held der findes udmærkede og meget servicebevidste værksteder syd for grænsen.
Må det gå de danske mærkeværksteder som fortjent - der findes selvfølgelig undtagelser men de lader desværre til at være alt for få.

Til Wolfgang:
Klag lige så meget og lige så ofte du vil!!! Inget værksted skal sætte mundkurv på dig som forbruger. De kan ryge og rejse med deres arrogante og nedladende opførsel. Det er ikke på grund af designet eller køreegenskaberne at Toyota i dag er verdens største bilfabrikant. Det er fordi de altid behandler deres kunder med respekt - også EFTER at kunden har købt bilen.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

03-10-2009 kl. 08:27

Hej Wolfgang.

Du bør da bestemt ikke holde op med at klage, og hvis værkstedet ikke ønsker at "servicere" dig, så er det da deres valg, der er sikkert masser af andre der godt kunne brugt lidt flere kunder :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

03-10-2009 kl. 13:25

" Bilen er en VW Touran 1,9tdi fra 2007 og der har været en del indlæg i div. fora om at der kan være problemer med turboen"

Til din orientering, så er en Touran hverken en Bus eller fra Frankrig ??

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2009 kl. 20:18

Dette er desværre ikke et enkelstående tilfælde:

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1994&bil=VW Passat 2.0 TDI

Taler ud fra egen erfaring efter i alt 8 folkevogne - nu bliver al service udført syd for grænsen indtil jeg skal på plejehjem.

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2009 kl. 13:35

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-10-2009 kl. 13:37

Allerførst så ville jeg også være skuffet hvis det skete for mig, MEN.

HVILKEN DEL AF 2 ÅRS GARANTI ER DET KUNDEN IKKE FORSTÅR ???

De fleste importører kører med "kulance" der hjælper kunder der, efter garantiens udløb, har fejl på bilen som feks. den i artiklen.
"kulance" er altså udelukkende velvilje fra importørens side og her kommer "noget for noget" princippet ind.
Hvis du laver service hos mig, så hjælper jeg dig.
Hvis du "ikke gider mig" så gider jeg heller ikke dig.

jeg tror at samtlige importører har denne holdning.

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2009 kl. 13:51

Her er det altså heller ikke alle kunder der er tilfredse. for 4 år siden fik jeg undersøgt min mazda 626 på et automester-værksted i det vandpumpen var utæt og så skulle tandremmen desværre også skiftes. Men inden da ville jeg have en vurdering af rustsituationen (bilen havde et par rustskader) - om det kunne betale sig at få ny vandpumpe og hermed også tandrem (den skulle af for at pumpen kunne skiftes) og den gamle tandrem ville de ikke sætte på igen. De meldte så tilbage at der var rustarbejde for 1000 kr.. Fint sagde jeg skift vandpumpe og tandrem - rep. til 6000 kr.. 3 Måneder senere skulle vognen synes og jeg gik til pladesmeden med rustarbejdet til ca. 1000 kr.. det viste sig, at vognen var pilrådden da den blev banket igennem - det kunne man ikke se for rustbeskyttelse. men altså et tegn på at de ikke havde un dersøgt bilen ordentligt hos Automester. Så klagede jeg til hovedorganisationen: Automester. De sagde her at det ikke var deres bord og at de kun er til for at servicere deres medlemmer: altså værkstederne. Så pas på derude!

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

04-10-2009 kl. 22:23

Efter at have fulgt SMC i mange år, og selv haft erfaring med dem, er der eet ord som klæber sig til min hjerne når jeg hører deres navn og hører om historier om dem. Det er et ord som jeg sjovt nok ikke hører hos andre mærker i nært samme omfang, og det slår mig.

Ordet er : arrogant...

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

04-10-2009 kl. 23:05

Desværre har du ret i din noget for noget. Men stadig synes jeg at der bør være et ansvar fra Peugeots side med dem omtalte fejl hos Peugeot.
Især når det er et velkendt problem. Og når det er sikkerhed den er gal med, ja så synes jeg det er pinligt.... Men igen så er da der en grund til at man ikke gider Peugeot.
Men det er sgu modigt af dem at de tør de der. Sådan en sag ses og høres af flere 1000. Det kunne jo have været potentiele kunder.
Og så kan de bare lade være med at være så dyre...

Alle de der bilhuse skal også være så store og fine idag. Dumt at bruge penge på det, fremfor god kundeservice... Så bliver kunderne...

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2009 kl. 12:15

Kan ikke komme til at kommentere på en Hr. Niels Møller's kommentar tidligere i tråden - men måske læser du denne: Du skriver selv om hvor tilfreds du er med Automester. jeg kommer med en historie om en oplevelse der var dårlig med automester - og så kommenterer du den med: "Det er ikke sagens emne...". Denne tråd kommer vidt omkring og så længe en kommentar (sådan kan selvfølgelig blive for lang) har relevans og er med til at give et bredere billede af virkeligheden så har det relevans. Pointen: er at man skal passe på med, at tro at kvaliteten er i orden på et værksted , bare fordi det er under en eller anden paraply-organisation. Ofte er paraplyen til for, at hjælpe værkstederne og ikke kunderne, selv om de skilter med super service o.s.v.

Sidst rettet: 6/10-09