Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2010 kl. 21:06

men for at belyse sagen i et lidt bredere perspektiv: Er fakta så ikke, at forhandleren faktisk er ret billig?

Jeg kender jo ikke størrelsen på de problemer i har haft, men når jeg ser på forhandlerens biler, så er det mit indtryk at denne ofte er 30-40.000 kr. billigere end konkurrenterne.

Jeg undervurderer ikke de problemer I har haft (kender dem jo ikke), men købte I ikke bilerne til en rigtig god pris?

Sparer man 40.000 er der jo alligevel "lidt at gøre med" til reparationer. Det skal vel tages med i det samlede billede??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

05-05-2010 kl. 21:54

om forhandleren er billig. Hvis han ikke overholder loven, så er det ikke så interessant at købe en bil hos ham.

Det er jo forhandlerens eget valg at sætte prisen lavt. Men han skal jo stadig overholde reglerne mht garanti.

En ordentlig forhandler overholder reglerne og klarer eventuelle problemer uden problemer. Og sådan en forhandler vil komme til at klare sig godt. For de positive oplevelser kommer lige så meget rundt som de negative.

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2010 kl. 21:55

Og lige som du kender jeg jo ikke omfanget af rearationerne. Hvad jeg mener er, at forhandleren prissætter sine biler lavt. Netop denne forhandler sælger næsten udelukkende frikørte taxaér og jeg vil hævde, at man i forbindelse med et køb af en bil som min. har kørt 250.000 (eller det samme som andre biler vel har kørt, når de bliver skrottet) må forvente nogle rep. Sparer man 40.000 kr. har man trods alt lidt at bruge på rep. Og som den nye reklamationsret er defineret, kan jeg ikke se andet end at en bil som har kørt i omegnen af 300.000 km vil medføre nogle rep. som ikke automatisk vil være dækket.

Og din telefon hos TDC er jo helt ny. Derfor gælder der andre garantiregler - mig bekendt:-)

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2010 kl. 22:00

Jeg forstår godt hvad du mener, men der er vel ikke en konkret garanti på en frikørt taxa?? Jeg mener, at der er tale om reklamationsret og man må vel forvente nogle rep. på en bil som har kørt i nærheden af 300.000? Og I det perspektiv synes jeg prisen er meget relevant.

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2010 kl. 22:38

Får man automatisk 6 måneders garanti, når man køber hos en forhandler? Jeg troede kun at det var reklamationsretten som gælder.

Er i øvrigt enig i dine synspunkter.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

05-05-2010 kl. 23:27

synes jeg bare du skal købe din næste bil hos Østbirk Auto...

bruger siden
11-12-2004

06-05-2010 kl. 09:55

Men hvis forhandleren generelt måske er ca 5-10% billigere end andre biler den kan sammenlignes med, uanset KM og stand, skal han jo stadig overholde reglerne.
Alle ved jo at risikoen for flere fejl og mangler er til stede, ved at købe en bil der har rundet 300.000 km.

Profil slettet

Profil slettet

06-05-2010 kl. 19:03

Min mening er ikke at provokere nogen. Som jeg forstår reklamationsretten ( og det kan godt være at jeg tager fejl ) har man ikke en garanti, når man køber en bil som er brugt.

Man har en reklamationsret som går ud på, at der ikke må være fejl, som man ikke kan forvente. Og med en frikørt taxa vurderer jeg at man må forvente, at rigtig meget er slidt på bilen.

Det kan være, at det forholder sig anderledes end jeg tror, kan I så ikke skrive de faktuelle forhold til mig?

Og jeg ville personligt nok ikke være mere nervøs for at købe en frikørt taxa hos SN biler end hos andre forhandlere. Men nu har jeg desværre ikke 300.000 kr til en frikørt Mercedes. Havde jeg det, ville jeg nok netop købe min bil hos SN biler for at have 40.000 til kommende reparationer.