Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael Bitsch Johansen

Michael Bitsch Johansen
bruger siden
06-01-2004

20-09-2009 kl. 19:05

Jeg har en 523i fra 2006 med steptronic.

Det kører bare rigtig godt. Skifter næsten umærkeligt.

Min har nu gået tkm 145 og den kører som ny. Jeg vil dog inden læge have skiftet olien på den (koster vist omkring kr. 2.000) selvom det ikke er krævet ved de almindelige serviceeftersyn.

Detudover fik jeg ved sidste service opdateret alt software. Jeg har dog ikke kunne mærke forskel på gearskift mv.

Så kan kun anbefales og jeg vil næsten sige at det er et must sammen med en 6 benet bimmer.

Min storebror har en 535d fra 2006 som har kørt 280 km.. den kører stadig fint ...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 11:07

har selv haft en 330d 204 hk fra 2004 med steptronic.... Det skal jeg ikke have igen!!!!! Den er fin nok til alm rolig kørsel. Men lige så snart du vil overhale, fra f.eks 80 km/t, ja så skifter den fra 5 ned i 4 og fra 4 ned i 3 gear, fordi der jo lige var 400 omdr. tilbage i 3 gear... det resultere i en masse unødvendige ryk frem og tilbage i gearne, jeg fik endda opdateret gearkassens softvare, men det hjalp ikke... Jeg solgte bilen pga den gearkasse.... Men hvordan den føles i en benzin bil, det ved jeg ikke... Men prøv den ved alle mulig kørsels metoder inden du beslutter dig...

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 16:55

Det kommer også an på hvilken motor den kører sammen med... en hurtig motor kører hurtigere ud i gearne... en 320 d er ikke ligefrem en muskel bil ,-)) Jeg kan kun fortælle om mine oplevelser... gearkassen kan godt passe sammen med en 163 hk diesel motor, men i en 204 hk diesel motor passer den ikke i.... men igen er det jo også et temperament spørgsmål, nogen vil syntes det er dejligt med alle de skift op og ned ved en overhaling, jeg vil nu hellere selv skifte mine gear fremover.. ,-))

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 19:05

Der er forskellige oplevelser med alle biler... der er ikke 2 biler der kører ens, men jeg kan kun anbefale dig på det kraftigste at prøve den GODT af på alle mulige måder... Gearkassen er såmænd kraftig nok, det eneste jeg blev træt af, var alle de skift op og ned ved en overhaling.. Jeg har selv haft en Audi A6 4,2 V8 med automat gear, og den skiftede meget bedre ved en overhaling...