Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

27-09-2009 kl. 09:10

Quasqai 1,5 dci Acenta 19 km/l. vi har købt en fabriksny, super bil, og godt skruet sammen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Henriksen

Bo Henriksen
bruger siden
14-01-2009

28-09-2009 kl. 14:27

Jeg har haft en 2003 Mazda 6 med 2,0 benziner i 4 måneder nu. Jeg lader computeren beregne gennemsnitsforbruget uden at nulstille, så den har beregnet ud fra cirka 2000 km nu. Den viser 7,2 liter pr 100 km. Det er så 13,9 km/l. Jeg kører ret roligt, men ikke altid. Jeg har dagligt 70 km i alt på motorvej og 10 km i byen. Jeg har haft den oppe på 14,5 km/l, men så skal der altså køres med blød hat i byen, og ikke over 110 vist på speedometeret på motorvejen. Jeg bruger altid fartpiloten, når jeg kan komme til det. Min gamle Colt 1,3 fra 1995 kunne jeg ikke få meget over 15 km/l, så jeg er godt tilfreds. Og så varmer det hele tiden at tænke på at der ikke kommer udgifter til tandrem, da der jo er kæde i den. Til gengæld glæder jeg mig ikke til nærlyspærerne springer, for ifølge instruktionsbogen kan man ikke selv skifte dem. Sådan noget rod at konstruere.

Sidst rettet: 26/10-09

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-09-2009 kl. 14:35

Prøv at udregne dit forbrug istedet for at stole på computeren.
Jeg kører i en Mazda 5, og den er lige lovlig optimistisk.
Jeg målte på en motorvejstur med pæn høj hastighed ned gennem Tyskland, og det reelle forbrug var kun ca. 8,5 km/l, mens computeren vist næsten 10 km/l.

Thomas Vesterholt

Thomas Vesterholt
bruger siden
14-04-2005

21-10-2009 kl. 16:18

Hej Bo.

Så kan jeg glæde dig med, at det er meget billigt at skifte pærerne på værksted. Jeg tror, at jeg kom af med 200,- inkl. pærer og montering for 2 nærlys hos Mazda Hillerød. Jeg har kørt 65000 og kun skiftet en gang.

Bo Henriksen

Bo Henriksen
bruger siden
14-01-2009

26-10-2009 kl. 15:29

Tak til S.H for dit forslag om selv at regne på forbruget. Det er min første kørecomputer, og jeg troede egentlig at de var præcise. Nu vil jeg tjekke selv.
Tak til Johnny Poulsen også. Så vil jeg da forsøge at skifte selv, den dag det bliver nødvendigt. Det var heller ikke let at skifte højre pære på Colten uden at tage batteriet ud. Men det kunne gøres.
Endelig også tak til Thomas Vesterholt. Det viser jo bare at man skal undersøge tingene, før man brokker sig. Hvis det er almindelig pris for pæreskift, er det jo særdeles rimeligt, og så gør det vel ikke så meget at det er svært at gøre. Nu forsøger jeg selv først, og så må jeg have fat i et værksted, hvis det slet ikke vil makke ret.