Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Benfeldt

Lars Benfeldt
bruger siden
25-08-2009

27-08-2009 kl. 19:30

Har selv købt en Jetta med en klækkelig rabat, så tror det er muligt at gøre en god handel.

Kedelig og kedelig ved jeg nu ikke, min har 200 HK, kører nu
helt godt.... Og hellere en Jetta end en Corolla, hvis jeg skulle
skulle bestemme..

Held og lykke med projektet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2009 kl. 21:26

Jetta er ikke kedelig -den skal blot have lidt tid og vinder ved nærmere kendskab. Folk med smag overser den ikke, og ihvertfald er den mangefold mere interessesant end alle asiatiske bambusbiler.

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 00:19

Mazda 6. Disse biler giver væsentlig mere køreglæde for pengene end en Jetta. Desuden har japanerne bedre og smidigere motorer. Hvad kvalitet og holdbarhed af mekanikken angår kan vw heller ikke konkurrere - på længere sigt skal hyppige værkstedsbesøg forventes.
Udseendet kan man dog ikke tage fra en Jetta - den er lige så elegant, selv om ti år, som alle andre vw modeller men der er tale om overfladekvalitet som ikke holder. Jvf. diverse test i autobild, motor etc.

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 13:52

Jeg har ikke skrevet at Mazda laver de bedste motorer. Disse laves nemlig i Bayern - det kan ikke diskuteres. JO jeg har skam kørt og ejet en BMW - min næste bil bliver en BMW 535d. Og lad så venligst en anden gang være med at sammenligne BMW med Mazda - det er vidt forskellige segmenter. Japanernes bud på BMW er Lexus som har stor succes hos de smagløse amerikanere.

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 19:46

Det var da ellers et voldsomt ambitionsniveau bette Lasse - fra jordnære Skoda til en overjordisk Bimmer 535d - Hold da op - har du vundet i Lotto, bette Lasse ??

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2009 kl. 12:40

Har såmænd bare arbejdet siden barn og betalt topskat i alt alt for mange år. Min Superb 1.8 TSI Ambition med Bolero CD, kurvelys, xenon lygter, el- sæder etc. etc. er næppe en jordnær bil efter danske forhold. Hvad kører du selv i? Ud fra tonen i dit indlæg må det minimum være en ny Phaeton eller Audi A8. Du er sikkert direktør i eget stort firma - har jeg ret? En tilkørt BMW 535d er ikke en overjordisk bil i mit univers - den koster faktisk efter et år på gaden ikke væsentlig mere end min nuværende Superb. Men Skoda er jo for "folket" kære A M og ned på vores niveau bevæger du dig forhåbentlig aldrig.

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2009 kl. 15:30

Køb en Toyota Corolla - så har du en problemfri bil de næste 20 år. De mange titusinde kroner du sparer på værkstedsbesøg i forhold til en vw kan bruges til andre og bedre formål så som ferier, tøj/sko, byture etc.

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2009 kl. 16:33

Måske du kan få lov til at køre en tur i den en dag hvis han sidder ved siden af og holder øje med dig. Jeg har haft følere ude flere steder syd og nord for grænsen - blandt andet hos Sand Jensen. En importeret 535d med et til to år på bagen og cirka 200 på tælleren kan faktisk handles for + - 500.000. Der er ikke tale om "en gammel taxa" men priatejede biler. At dette i dine eller din fars øjne måtte være væsentlig mere end hvad en Superb koster er der vel ikke meget at sige til.