Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

22-08-2009 kl. 16:32

Umiddelbart ser dit regnestykke ok ud, dog syntes jeg flere af posterne er lige lovlig højt sat.

Dit værditab er i den høje ende, samtidig har du slet ikke regnet med at din forsikringspræmie falder i perioden. Brændstofforbruget er også for højt, bilen kan sagtens køre 18,5 km/l hvor du regner med 16,9.
Serviceaftalen er iøvrigt alt for dyr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-08-2009 kl. 14:17

Hej kenneth.

Jeg tror faktisk at du har ramt helt fint med de tal du har på bordet, Bilprisers værditab passer ret godt, ligeledes servicepriserne, måske er det lidt højt sat, til gængæld kan du jo også komme til at skifte andre ting i perioden feks: generator, køler, turbo, mm.

Skal du længere ned i pris, kan du jo overveje en fiat Panda JTD eller lignende mini-diesel.

Du kan prøve at sætte Pandaen ind i regnestykket, den har ihvertilfald et lavere værditab, simpelthen fordi den er ret billig fra ny.
(jeg har iøvrigt lige solgt min kones fra 2004 den havde kørt 187.000km og jeg fik 51.000,- det er da helt fint:-)

God fornøjelse

P.S Fiats 1,3 JTD er iøvrigt lige blevet langtidstestet i Auto-Bild og efter 100.000km kunne de ikke finde slidtage på motoren overhovedet

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

25-08-2009 kl. 09:29

Hej Kenneth

2,05 kr/km er da billigt for at køre i en ny Golf, hvis du sammenligner km-prisen med testede biler i FDMs Motor (dog kun baseret på 20.000 km/år).

Hvis man gør sit bilregnskab op for en 4-årig periode, vil det automatisk se voldsomt ud.

Lars Olsen har ret i, at din forsikring nok er sat for højt.

Skodas serviceaftale koster 39 øre/km.

Golf VI skulle være en fantastisk bil, men du kan givetvis spare penge ved at købe én af de andre omtalte biler men hus, at støjisolering, komfort og køreglæde vejer tungt ved 50.000 km/år.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

25-08-2009 kl. 09:41

Dit budget er fint nok. Jeg mener ikke dine poster er sat for højt. I givet fald vil det være marginalt og uden betydning i det store billede.

Mht brændstofforbrug så er det altid et "bedste gæt". Mon ikke mange vil være yderst tilfreds hvis dieselprisen f.eks bare holdt sig på dagens niveau de næste 4 år?

Som de andre siger; skal det koste dig mindre skal du købe en billigere bil. Afskrivningen er nu en gang altid den største post når man køber ny bil. Finansieringen er også væsentligt, sepcielt hvis renten skulle finde på at stige fremover.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

26-08-2009 kl. 07:40

Få en pris på privatleasing. Det kan i dit tilfælde være en god forretning. Husk leasing må max være 2 år grundet dit km forbrug. Du kan spørge hos Fiat / Kia / Citroen / Nissan - måske ikke lige mærker du brænder for, men økonomien taget i betragtning måske en overvejelse.
Vh
Ejner

Profil slettet

Profil slettet

26-08-2009 kl. 20:52

Hej Kenneth

Når nu du kigger på Golf skal du være opmærksom på at der er en BlueMotion version lige på trapperne og den har en væsentlig bedre brændstoføkonomi og en lavere købspris da den har et større fradrag i registreringafgiften og en lavere ejermiljøafgift og formodentlig vil en miljøvenlig bil også holde brugtprisen bedre. Du må endelig ikke købe den uden DK-pakke, da det vil reducere brugtprisen hvis den er uden.
/Carsten

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

26-08-2009 kl. 21:49

Du er betænksom vedr. slidtage på div. dele, men alle biler slider på deres bremser, bøsninger, dæk, støddæmpere, fjedre osv osv... Efter 200000 km har du højst sandsynligt skiftet de fleste sliddele selv ,-)) Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en BMW 118d, Den er lidt dyre i anskaffelse, men den kører langt bedre end golfen, den holder NEMT 20 km/l ved 120 km/t og så taber den ikke nær så meget i værdi som golfen. Overvej evt. en 1 år gammel model, der lige har smidt "ny-bils tabet"!!! Gør dig selv en tjeneste og prøv en!!!! Held og lykke med valget!

Profil slettet

Profil slettet

26-08-2009 kl. 22:40

Har du tid til at vente kunne dette være en mulighed:

http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewNews.aspx?NewsID=26917