Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Brian Binnerup
bruger siden
06-01-2004
15-08-2009 kl. 11:45
Som der også står, så kan priserne for reperation svinge meget fra land til land.
Jeg vil fx. stille kraftigt spørgsmålstegn ved at Citroën ligger godt med i pålidelighed, og at både Renault, Citroën og Peugeot skulle være billige at holde kørende.
Jeg har haft én Renault, én Citroen og fem Peugeot'er, og fælles for dem alle var at jeg havde forholdsvist lave omkostninger i værditab, men rigtigt høje omkostninger i reperationer - lønniveauet i DK gør formentligt at en bil der skal repereres på lidt mere end andre hurtigt koster mange penge.
Den Citroën jeg havde nåede jeg kun at have i garanti perioden, så der kan man ikke sige den var dyr i reperationer, men den nåede alligevel at blive repereret for defekt generator, defekt aircon, maling der blev slidt af ved bagklappen, osv. osv. De fleste ting som simpelthen var dårlig kvalitet, eller direkte konstruktionsfejl....
Lige pt. har jeg opgivet de franske biler, og har en Mazda 6 og en Toyota Yaris. De har heller ikke været fri for fejl - Yaris'en fik skiftet bagbremer under garanti fordi de blev slidt skæve, og Mazda'en har fået skiftet en bærearm, bærekugle eller lign. under garanti, kan ikke huske hvad det var.
Det at Toyota'en er billig i reperationer kan dog hurtigt udlignes hvis man holder dens service - den skal til service for hver 15.000, hvor Mazda'en skal for hver 20.000 - til sammenligning har flere af de franske haft 30.000 imellem.
Umiddelbart er der super mange faktorer der spiller ind, og der vil måske også være forskel på serviceintervaller i de forskellige lande.
At jeg har skiftet de franske ud med de japanske er egentligt ikke pga. økonomi, men pga. de irritationer det giver hver eneste gang der er noget nyt galt.
Jeg vil fx. stille kraftigt spørgsmålstegn ved at Citroën ligger godt med i pålidelighed, og at både Renault, Citroën og Peugeot skulle være billige at holde kørende.
Jeg har haft én Renault, én Citroen og fem Peugeot'er, og fælles for dem alle var at jeg havde forholdsvist lave omkostninger i værditab, men rigtigt høje omkostninger i reperationer - lønniveauet i DK gør formentligt at en bil der skal repereres på lidt mere end andre hurtigt koster mange penge.
Den Citroën jeg havde nåede jeg kun at have i garanti perioden, så der kan man ikke sige den var dyr i reperationer, men den nåede alligevel at blive repereret for defekt generator, defekt aircon, maling der blev slidt af ved bagklappen, osv. osv. De fleste ting som simpelthen var dårlig kvalitet, eller direkte konstruktionsfejl....
Lige pt. har jeg opgivet de franske biler, og har en Mazda 6 og en Toyota Yaris. De har heller ikke været fri for fejl - Yaris'en fik skiftet bagbremer under garanti fordi de blev slidt skæve, og Mazda'en har fået skiftet en bærearm, bærekugle eller lign. under garanti, kan ikke huske hvad det var.
Det at Toyota'en er billig i reperationer kan dog hurtigt udlignes hvis man holder dens service - den skal til service for hver 15.000, hvor Mazda'en skal for hver 20.000 - til sammenligning har flere af de franske haft 30.000 imellem.
Umiddelbart er der super mange faktorer der spiller ind, og der vil måske også være forskel på serviceintervaller i de forskellige lande.
At jeg har skiftet de franske ud med de japanske er egentligt ikke pga. økonomi, men pga. de irritationer det giver hver eneste gang der er noget nyt galt.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-08-2009 kl. 18:35
Jeg vil da også sige at man bør da læse alle mulige blade, og ikke kun Bilmagasinet. Man får et mere realistisk syn på tingene i bilverden, om hvad der er op og ned. Man bør ikke læne sig fuldstændigt op ad Bilmagasinet. De er lige lovligt glade for VW. Men de skriver nu meget godt og underholdende.