Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-06-2009 kl. 13:30

Som far til to børn under 2 år, vil jeg da gerne komme med mit råd.

Slug kamelen og køb en st.car.

Så let kan det siges.
Selvfølgelig kan man klemme en barnevogn ind i en hatchback, men man bliver hurtigt træt af det.
Og der skal jo også meget andet med end bare barnevognen.
Baby-/børneudstyr fylder - sådan er det bare.

Focus, som du selv nævner, koster ikke ret meget mere i st.car end i en 5-dørs hatchback.
Men man får faktisk kun fordele ud af at vælge en st.car. Ulemperne er meget små og ikke til at fø øje på.

Husk iøvrigt aircon. Småbørn i en varm bil er ikke er god kombination, og kan hurtigt få en køretur til at føles lang.

Her er et eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Focus-1,6-Trend-st.car-5d_ID282302119.htm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-06-2009 kl. 15:10

Leasing kunne evt. godt betale sig. Ihvertfald sammenlignet med at købe en helt ny bil.
Det er altid sværere at sammenligne med købet af en brugt bil, da de uforudsete udgifter jo kan være en stor del af budgettet.

Min helt personlige mening er, at man pt. får mest bil for pengene, ved at vælge en 3-4 år gammel bil i firmabilklassen.
De bliver næsten altid smadret ned i pris, når de er tre år gamle, og alle de brugte leasingbiler kommer ud på brugtbilmarkedet.
Det giver et stort udvalg og nogle meget gode priser.

Se f.eks. denne artikel om netop det: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1185272.ece

Carsten Stiller

Carsten Stiller
bruger siden
01-12-2004

26-06-2009 kl. 15:27

Er selv den positive ejer af en 2005 Fabia Combi 1.4 Diesel. Selve bilen kan jeg på det varmeste anbefale, men der altså ikke meget plads bagi, såfremt du har bare nogenlunde længde på dine egne ben.
Med forsædet trukket tilbage så jeg kan være der, er der næsten ikke plads til min 5 arige datter, og det var der hellere ikke da hun var 2.
Husk på at en autolift fylder en del, og en autostol fylder i rykken af barnet = mindre plads på bagsædet.

Som pendler bil er Fabia'en en rigtig RIGTIG god bil, men som familieflytter vil jeg anbefale en noget større bil, specielt hvad omhandler bagsædepladsen.

Vi har købt en brugt Renault Megane St.car., som har klart mere plads. Om man kan lide franske biler er et personligt spørgsmål, men der er plads, både til mennesker og bagage, også kører den fantastisk.
Den vi har købt er en 1.5 diesel, de er noget dyre end benzinerne, men den kører også over 20km/l.
Hvis du ikke har brug for en diesel, kan Renault Meganen anbefales som værende et rigtigt godt købt, specielt lige nu hvor krisen hos forhandlerne er noget hård,

Godt råd: Tag ud og prøv bilen, tag autoliften med (den har du vel allerede købt;-) og sæt en dukke i liften, og prøv så bilen med liften bagi. Det siger noget om pladsen.

Held og lykke med at finde den rette bil.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

29-06-2009 kl. 14:42

Berlingo !

Køb en brugt Berlingo 1,6 benzin - kør i den de første 3 år - lev med dens manglende racer egenskaber og glæd dig over den gode plads - bilen er desuden særdeles driftsikker.

Når dine unger er ude af barnevognsalderen køb da en "rigtig" bil

Held og lykke