Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
22-06-2009 kl. 16:19
Allerførst: Jeg er har ikke noget med Ford at gøre og jeg kører ikke selv i Ford. Mit svar er derfor min personlige mening :-)
Jeg kan altså ikke se at det har noget med troværdighed at gøre, En bil koster lige præcis det som forhandleren kan få for den, "no more, no less" sådan har det iøvrigt altid været.
Finanskrisen har betydet at ingen rigtigt ved hvad en ny bil, i den klasse, skal koste.
Stort set alle bilmærker laver nogle "vilde" tilbud feks. Volvo 70-serien, Opel Vetcra (afløst af Insignia) og Totota Avensis, jeg tvivler iøvrigt på at der nogensinde er solgt en bil i Job-klassen til listeprisen.
Når du går ind hos en forhandler for at købe en bil, så svarer det til at gå ind på et Persisk tæppemarked, der skal du HELLER ikke betale det første beløb sælgeren kræver.
At Ford så går den anden vel og sætter bilen OP, tjaa, sådan er livet, du er jo velkommen til at gå et andet sted hen, ELLER så kunne du jo have slået til da du fik prisen på de 300.000,-
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
22-06-2009 kl. 16:37
Jeg har en bekendt, der stolt fortalte mig, hvordan han havde fået over 30.000 kr for sin 14 år gamle Astra hos Opel ved køb af en ny bil.
Han mente, at han havde gjort den bedste handel, da andre forhandlere havde tilbudt ham meget mindre for Astra'en.
Jeg nænnede så ikke at fortælle ham, at enhver kan gå ind fra gaden og få minimum de 30.000 kr i rabat på sådan en Opel, og ar han derfor faktisk havde foræret dem sin Astra.
Når det så er sagt, så synes jeg da også, at det er vildt irriterende med de usaglige rabatter og deraf vildledende listepriser.
Det gør jo en sammenligning af bilmodeller på tværs af bilmærkerne meget svær for os købere.
Men det må vi nok bare leve med.
Og til Torben, hvis du virkelig har fået tilbudt en spritny Mondeo st.car med 115 hk dieselmotor til 300.000 kr, så vil jeg umiddelbart mene, at det er en meget god pris. Så billigt har jeg godt nok ikke hørt, at de kunne købes.
H P
bruger siden
06-01-2004
24-06-2009 kl. 09:44
Det er altså lidt med biler som med computerudstyr; Ligemeget hvor godt et tilbud du får, så kommer der noget bedre og billigere i næste uge :-)