Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
18-06-2009 kl. 11:23
Hej Jørgen.
Når ABS-lampen lyser, betyder det at ABS-systemet ikke virker.
Dette kan du under normale omstændigheder ikke mærke på bremserne, de opfører sig som de plejer, MEN i tilfælde af en katastrofeopbremsning, så vil hjulene blokere og du kan ikke styre bilen, samt bremselængden vil forøges ret dramatisk.
Det kræver ikke megen fantasi at forestille sig hvad der kan ske i en sådan situation, jeg vil derfor advare dig mod bare at køre videre som ingenting var hændt.
Det er iøvrigt jo ikke "kun" din sikkerhed der står på spil, personligt ville jeg blive rasende hvis en i min familie bliver kørt ned af en som ikke har villet "ofre" ordentlig vedligeholdelse at sin bils bremser.
Når ABS-lampen lyser, betyder det at ABS-systemet ikke virker.
Dette kan du under normale omstændigheder ikke mærke på bremserne, de opfører sig som de plejer, MEN i tilfælde af en katastrofeopbremsning, så vil hjulene blokere og du kan ikke styre bilen, samt bremselængden vil forøges ret dramatisk.
Det kræver ikke megen fantasi at forestille sig hvad der kan ske i en sådan situation, jeg vil derfor advare dig mod bare at køre videre som ingenting var hændt.
Det er iøvrigt jo ikke "kun" din sikkerhed der står på spil, personligt ville jeg blive rasende hvis en i min familie bliver kørt ned af en som ikke har villet "ofre" ordentlig vedligeholdelse at sin bils bremser.
Martin Rasmussen
bruger siden
06-02-2006
18-06-2009 kl. 13:21
Prøv at skifte/rense de 3 sikringer der sidder oven på batteriet i motorummet. Jeg har haft tilsvarende problem som skyldtes tilirrede sikringer. Ellers er det sikkert en ABS sensor der skal sikftes. Kan du selv gøre det, kan den købes for ca. 500,-(du skal finde ud af hvilken der fejler) ellers skal du nok regne med ca. 1500,- ved en mekaniker.