Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2009 kl. 18:29

En simpel søgning på Volkswagens hjemmeside afslører at den har 2 ventiler per cylinder, altså 8 ialt.. :o)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2009 kl. 11:47

Ja, det kan jeg da egentlig godt se..

Jeg ved at da Fox blev lanceret i 2005 herhjemme, da kørte den med samme 1,4 8V 75 hk motor som bl.a. Polo gjorde på det tidspunkt, og 16V-udgaven i Polo var opgivet til 101 hk så vidt jeg husker..

Umiddelbart ville jeg nok stole mest på Volkswagens egne oplysninger, men det kan jo tænkes at deres hjemmeside ikke er blevet opdateret, og at Volkswagen i mellemtiden har udskiftet den 8 ventilet motor med en 16 ventilet med samme ydelse?

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2009 kl. 11:50

Jeg kan også se at Bilmagasinets test fra 2005 har den nævnt som værende en 16V'er... Hmm..

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2009 kl. 13:37

Jeg trækker min udtalelse omkring 8 og 16 ventiler i Poloen tilbage, kan da godt se nu at det i begge tilfælde er en 16V motor.

Tilgengæld er jeg ret sikker på at motoren i Foxen er en 8V, ihvertfald ifølge meget af det materiale jeg har kunnet finde.

Tror at det kan skyldes at motoren, ligesom Foxen selv, er fremstillet i Brasillien, og nok er en "billig"-udgave af 16V'eren?

Se evt. link til wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.4_55kW

Ved godt at wikipedia ikke altid er korrekt med oplysninger, men det er det bedste jeg har kunnet finde indtil videre.

Sidst rettet: 17/6-09 (af administrator)