Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
12-06-2009 kl. 14:15
Jeg vil gi' Kim ret, lige præcis med hensyn til olieskift er der mange "religioner", og hvis du har det bedst med at din nye Golf til over 300.000 kr får skiftet olie nu, så synes jeg du skulle gøre det, SÅ mange penge snakker vi heller ikke om... Og som Kim også skriver, så kan det umuligt gøre nogen skade..
Om ikke andet får du da lidt mere ro i sjælen omkring din nye bil... :o)
Tillykke iøvrigt! Jeg gad dælme godt ha' sådan en Golf, den er bare lækker!
Om ikke andet får du da lidt mere ro i sjælen omkring din nye bil... :o)
Tillykke iøvrigt! Jeg gad dælme godt ha' sådan en Golf, den er bare lækker!
Profil slettet
12-06-2009 kl. 19:35
Jeg havde en fransk bil for 5 år siden. Der anbefalede de at den skulle have skiftet "startolie" efter ca.1500 km. Nu kører jeg VW til kr. +500.000,- og den har ikke fået/foreskrevet olieskift før km 30.000.
Enten er der visse mærkeværksteder som øjner en ekstra indtægtsmulighed ved at "råde/anbefale" et tidligt olieskift. Eller også er der "lige den der" kvalitetsforskel på franske og tyske biler, som vi jo er en del som i forvejen godt ved om. !!
I biler nu om dage findes der ikke grater, spåner og andet stads som skal ud ved et tidligt olieskift.
Derfor konklusion: drop et tidligt olieskift og stol på din leverandør.
Alt andet er pjat og penge ud af vinduet.
Ps: du skifter vel heller ikke sprintlervæsken ud en gang om måneden for at undgå evt. alger???
Sidst rettet: 12/6-09
Enten er der visse mærkeværksteder som øjner en ekstra indtægtsmulighed ved at "råde/anbefale" et tidligt olieskift. Eller også er der "lige den der" kvalitetsforskel på franske og tyske biler, som vi jo er en del som i forvejen godt ved om. !!
I biler nu om dage findes der ikke grater, spåner og andet stads som skal ud ved et tidligt olieskift.
Derfor konklusion: drop et tidligt olieskift og stol på din leverandør.
Alt andet er pjat og penge ud af vinduet.
Ps: du skifter vel heller ikke sprintlervæsken ud en gang om måneden for at undgå evt. alger???
Sidst rettet: 12/6-09
Profil slettet
14-06-2009 kl. 10:49
..citroën har også droppet det tidlige olieskift - ved ikke om peugeot har.
...men hva' fa'en - er det ikke også noget med at TDI motorerne bruger så rigeligt med olie, at den løbende bliver skiftet pga efterfyldning..? ;-)
(...for vi ved jo alle at franske biler ruster/brænder/eksploderer, og tyske dieselbiler bruger lige så meget longlife-olie, som diesel..... eller noget ;-) )
...men hva' fa'en - er det ikke også noget med at TDI motorerne bruger så rigeligt med olie, at den løbende bliver skiftet pga efterfyldning..? ;-)
(...for vi ved jo alle at franske biler ruster/brænder/eksploderer, og tyske dieselbiler bruger lige så meget longlife-olie, som diesel..... eller noget ;-) )