Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
09-06-2009 kl. 10:42
Jeg er enig - den skal være næsten gratis, hvis den skal være et interessant køb, for der skal være overskud til eventuelle reparationer, og du må indstille dig på at den ikke har nogen handelsværdi af betydning, hvis du gerne vil af med den igen.
Du kan så til gengæld også være heldig at få en billig bil, som ikke volder dig de store problemer, men det er et lotteri med det km.tal :-)
Vh Anders
Du kan så til gengæld også være heldig at få en billig bil, som ikke volder dig de store problemer, men det er et lotteri med det km.tal :-)
Vh Anders
Profil slettet
10-06-2009 kl. 20:24
Også enig. Du skal kun købe den, hvis du er indstillet på at vedligeholde den(=evt. udgifter) og beholde den til den ikke kan mere. Regn med mange af sliddelene er slidte (ikke nødvendigvis ødelagte) .Det kan blive en god bil og forretning. Det kan også blive anledning til mange ærgelser og udgifter. En ren lotteriseddel, men motoren bør kunne klare kilometrene. Hvor mange km om året regner du med at skulle køre ? Helst en del, for sådan en bil kan ikke tåle pludselig kun at skulle lunte ned til købmanden m.m. efter den hårde start på livet med 190.000 km om året=ca. 16.000 km om md.=500 km om dagen !!! Kør helst km 50.000 om året og jeg vil tro du kan have billige kilometer en 2-3 år.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
13-08-2009 kl. 11:33
En anden bruger skriver, at hans Octavia 1,9 tdi er "latterlig billig at køre i", og må være et udtryk for hans positive oplevelse af kvalitet, driftsikkerhed og dieselforbrug.
Men generelt kan det vel kun betale sig at købe en så brugt bil, hvis den enten er sat i stand, eller hvis man selv kan skifte dele eller kender en sort mekaniker.
Men generelt kan det vel kun betale sig at købe en så brugt bil, hvis den enten er sat i stand, eller hvis man selv kan skifte dele eller kender en sort mekaniker.