Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
19-05-2009 kl. 17:04
Til en sort bil - er det nemt at vælge sort - men det bliver også ALT for dystert... Koksgrå - beige, engelsk karamel (minder lidt om nougat-farve) er nogle enkle og rimeligt diskrete muligheder. Nu skriver du jo ikke hvad den skal bruges til - konsulentbil, børnecontainer eller hvad... valg af farve afhængerjo også lidt af det... men personligt ville jeg kigge på koksgrå eller beige (lidt ligesom Alfa Romeo's lyse læder) - flot og giver visuelt en dejlig varm kabine - men husk at få den med sædevarme til de kolde vinterdage!
God fornøjelse - og husk: En gang læder - altid læder!!!
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
19-05-2009 kl. 18:32
Men har da lige kigget på deres Website . Jeg blev da nysgerrig hihi...
Hvis du ikke mener I kan blive tilfredse med lyse sæder - og der kommer fremtiden med småfolk selvfølgelig også ind i billedet - lyse sæder er lidt sarte, ja så er der kun de "mørke sæder" tilbage... Personligt ville jeg droppe enhver tanke om 2-farvede - det er lidt for poppet og kan meget hurtigt give bagslag ved salg... jeg selv ville vælge en helt enkelt koksgrå med struktur - helt glat læder er lidt for "morfar"... til min smag.
Jeg vil anbefale at I måske kigger nærmere på det fra www.auto-læder.dk - vælg en lædertype med lidt struktur og evt en dobbelt kontrastfarvet syning (måske blå som i Ford's logo hvis man virkelig vil være utraditionel) - Jeg selv har 2 biler med fabriksmonteret læder - Grøn metallic m/koksgrå og koksgråmetallic m/sort...
Og nej: Jeg har ikke aktier i www.auto-læder.dk - men har set deres arbejde - og det er ganske pænt og priserne er fornuftige.
Men husk nu sædevarme!!!!
Held & lykke!
Profil slettet
19-05-2009 kl. 19:14
Profil slettet
Profil slettet
19-05-2009 kl. 20:23
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
19-05-2009 kl. 21:39
HVis du insisterer på 2-farvet - så lav det med nogle vandrette "ribber" ligesom autolæder har på et af deres Mondeo billeder - Få syet / præget et Ford logo (dog kun på forsæder)... og ellers Fordblå syninger på alle sæder og dørbeklædninger! Få lavet noget unikt - men delikat.... Det skal være frækt - men ikke "overfrækt" og signalere til alle tyveknægtene: "HEY kom lige og stjæl mig" - Sofistikeret på en underspillet fed måde..
Alcantara er også pænt - siddekomforten på varme dage synes jeg er den samme - men bliver nusset at se på med tiden - det er min erfaring fra diverse Alfa'er...
hvad angår varme sommerdage i et lædersæde - det er ikke noget problem - mit sorte læder er i en åben bil - og der har jeg ingen problemer med at blive varm/svedig i rumpetten . det koksgrå er i en almindelig lukket bil - heller ikke noget problem der...
og lysegråt alcantara/læder - hey.. du er 30! Ikke 78 vel?!
Der ligger også en sadelmager i Holbæk- ved Spånnebæk - www.autosadelmageren.dk - tjek billedet med Porsche logo - lav det med Fordlogo.... do you get my point?!
Profil slettet
20-05-2009 kl. 22:43
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-05-2009 kl. 22:53
En 2-farvet læderkabine ville skræmme mig væk...
men igen det er en smagssag
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
26-05-2009 kl. 23:03
Blev lige nysgerrig - ny farve på dytten hva' - har I set den i virkeligheden? Det lyder lige lidt for "spændende" i mine ører - eller er den ok rolig afdæmpet...
Sorte sæder ok - MEN ikke hvide syninger!!!! Så hellere en fare der matcher lakken på bilen - det skal være frækt og alligevel ikke vammelt!!
Prøv at snakke med Jakob Hansen hos Ford i St. Heddinge - han er en frisk og ærlig mand - ja de findes faktisk i branchen!!!