Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

19-05-2009 kl. 17:04

Hej Knudsen!

Til en sort bil - er det nemt at vælge sort - men det bliver også ALT for dystert... Koksgrå - beige, engelsk karamel (minder lidt om nougat-farve) er nogle enkle og rimeligt diskrete muligheder. Nu skriver du jo ikke hvad den skal bruges til - konsulentbil, børnecontainer eller hvad... valg af farve afhængerjo også lidt af det... men personligt ville jeg kigge på koksgrå eller beige (lidt ligesom Alfa Romeo's lyse læder) - flot og giver visuelt en dejlig varm kabine - men husk at få den med sædevarme til de kolde vinterdage!

God fornøjelse - og husk: En gang læder - altid læder!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

19-05-2009 kl. 18:32

Nu kan jeg ikke helt komme på hvordan den nye Fous ser ud farvemæssigt indeni - Ford har aldrig været noget for mig - Fine biler... men mangler bare lige der dér du ved... det der gør forskellen....

Men har da lige kigget på deres Website . Jeg blev da nysgerrig hihi...

Hvis du ikke mener I kan blive tilfredse med lyse sæder - og der kommer fremtiden med småfolk selvfølgelig også ind i billedet - lyse sæder er lidt sarte, ja så er der kun de "mørke sæder" tilbage... Personligt ville jeg droppe enhver tanke om 2-farvede - det er lidt for poppet og kan meget hurtigt give bagslag ved salg... jeg selv ville vælge en helt enkelt koksgrå med struktur - helt glat læder er lidt for "morfar"... til min smag.
Jeg vil anbefale at I måske kigger nærmere på det fra www.auto-læder.dk - vælg en lædertype med lidt struktur og evt en dobbelt kontrastfarvet syning (måske blå som i Ford's logo hvis man virkelig vil være utraditionel) - Jeg selv har 2 biler med fabriksmonteret læder - Grøn metallic m/koksgrå og koksgråmetallic m/sort...
Og nej: Jeg har ikke aktier i www.auto-læder.dk - men har set deres arbejde - og det er ganske pænt og priserne er fornuftige.
Men husk nu sædevarme!!!!
Held & lykke!

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 19:14

Hvad med rødt læder - frækt og smart til en pige i en sort bil !!! ;-)

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 19:54

OK - bare du ikke vælger kedelig lysgrå !!

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 20:23

Jo - bestemt. Jeg tror det er rarere at sidde på Alcantara og så have læder på slidfladerne/ kanterne. Det kan godt blive en klam/varm oplevelse at sidde direkte på læder, afhængig af om man selv har det varmt eller bilen er varm :-)

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

19-05-2009 kl. 21:39

jaja jeg er 35 så kom bare an... Alcantara har aldrig sagt mig noget - "almindeligt læder" er lettere at rengøre - tøres over med skummet fra sæbespåner pisket op i kogt vand - det virker!!!

HVis du insisterer på 2-farvet - så lav det med nogle vandrette "ribber" ligesom autolæder har på et af deres Mondeo billeder - Få syet / præget et Ford logo (dog kun på forsæder)... og ellers Fordblå syninger på alle sæder og dørbeklædninger! Få lavet noget unikt - men delikat.... Det skal være frækt - men ikke "overfrækt" og signalere til alle tyveknægtene: "HEY kom lige og stjæl mig" - Sofistikeret på en underspillet fed måde..

Alcantara er også pænt - siddekomforten på varme dage synes jeg er den samme - men bliver nusset at se på med tiden - det er min erfaring fra diverse Alfa'er...
hvad angår varme sommerdage i et lædersæde - det er ikke noget problem - mit sorte læder er i en åben bil - og der har jeg ingen problemer med at blive varm/svedig i rumpetten . det koksgrå er i en almindelig lukket bil - heller ikke noget problem der...

og lysegråt alcantara/læder - hey.. du er 30! Ikke 78 vel?!

Der ligger også en sadelmager i Holbæk- ved Spånnebæk - www.autosadelmageren.dk - tjek billedet med Porsche logo - lav det med Fordlogo.... do you get my point?!

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 22:43

ikke for at lyde negativ, men en Ford Focus og læderkabine...hmmm synes det er to uforlignelige størrelser. vær samtidig parat til at tabe hver eneste øre på den læderkabine når du skal sælge igen.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-05-2009 kl. 22:53

Der er ikke noget pænere end en helt sort læderkabine. Det er stilfuldt og det holder bare 100 %. Og det vil nok også være det smarteste når du en gang skal sælge bilen igen.

En 2-farvet læderkabine ville skræmme mig væk...

men igen det er en smagssag

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

26-05-2009 kl. 23:03

Hej igen

Blev lige nysgerrig - ny farve på dytten hva' - har I set den i virkeligheden? Det lyder lige lidt for "spændende" i mine ører - eller er den ok rolig afdæmpet...

Sorte sæder ok - MEN ikke hvide syninger!!!! Så hellere en fare der matcher lakken på bilen - det skal være frækt og alligevel ikke vammelt!!

Prøv at snakke med Jakob Hansen hos Ford i St. Heddinge - han er en frisk og ærlig mand - ja de findes faktisk i branchen!!!