Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kenneth Haggren

Kenneth Haggren
bruger siden
25-01-2006

18-05-2009 kl. 23:19

Har haft en A3 med DSG - det er fantastisk. Har lige solgt bilen, og kommer sgu til at savne det meget. Sæt den i "d" og bilen kører stille og roligt gennem gearene. Flyt den en hak ned i "s" og så bliver der kørt godt op i omdrejninger. Noget til ethvert temperament. Jeg var vildt tilfreds med DSG. Varmeste anbefalinger...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 09:39

Hej Martin
Køb det endeligt !!!! Jeg har selv DSG i min Passat og det fungere som en drøm - ingen problemer, kun glæde. Som skrevet kan det køres behageligt og morfaragtigt - skifter umærkeligt. Eller køres hårdt og sportsligt, skifter stadig umærkeligt og uden krafttab. Det er sjovt, tro mig :-))))

Frank Lind Hjermitslev

Frank Lind Hjermitslev
bruger siden
03-05-2006

19-05-2009 kl. 22:09

Hej

Jeg har en altea 2.0 tdi 140 hk DSG der har kørt 75.000 uden problemer, syntes det er et super gear.

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2009 kl. 13:16

Hej Martin

Jeg har selv en Altea 2,0 TDI med DSG, det er bare en kanon gearkasse
jeg bruger også bilen som campingtrækker og der er absolut ingen problemer, den kan kun anbefales.

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2009 kl. 16:43

har rundet 46000km i min octavia 2,0tdi dsg og nyder at den er både til afslappet og sportslig kørsel. bedste automatgearkasse jeg har kørt med.
ja den er måske lidt mere rå end en konventionel aut. men det kan jeg sagtens leve med. jeg synes selv der er flere fordele end ulemper ved den gearkasse.

kan måske godt være jeg blir lidt ked af det til næste år når bilen runder de 60000km og 4 år.. for der skal så skiftes tandrem, dsg olie, bremsevæske og alm service . ved ikke lige med bremserne om de til den tid trænger til at blive skiftet, men overnævnte ting blir helt sikkert ikke billigt. på den anden side har jeg nu kørt i 3 år og den har kun fået lavet alm. service og det har kostet mig 3500kr for 2 gange service. dæk er så ikke regnet med.