Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

15-05-2009 kl. 09:12

1. Hvis det så bare var 500 kr ekstra man skulle give ekstra for service ved aut.værksted, men det er jo som regel langt mere.

2. Jeg har personligt oplevet at selv om bilen var serviceret 100% ved mærkeværkstedet så var der 0% kulance hos importøren på en skade som skyldes konstruktionsfejl.

3. Importørerne ligger som de selv har redt -når man f.eks hos en gennemsnitskvalitets mærke som Peugeot skilter flot med timepriser på 595,- men reelt tager over 1000 kr i timen fordi alt service kører på forudberegned tariffer, så hoper kæden af for mange af os kunder - og med rette.



Så alt i alt: årsagen til at flere og flere kører uden om de autoriserede mærkeværksteder er ikke at de er dumme, men derimod at de autoriserede tror de sidder med guldkalven.

Sidst rettet: 15/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-05-2009 kl. 10:40

Tjaa, krisen kradser, mange vil da gerne spare hvor de kan, men der er ulemper ved ikke at bruge et aut. værksted.
1.Mekanikeren på aut. værksted kommer på kursus flere gange årligt så hans viden om eget mærke er langt bedre.
2.De aut. værksteder får informationer direkte fra fabrikken vedr. ændringer/opdateringer på egne biler.
3.Værkstederne har det sidste nye testudstyr (DET er dyrt) til at fejlfinde og reperere egne mærker.
Disse ting koster penge og der er altså kun een til at betale :-)

De frie værksteder er flere ÅR bagefter på disse punkter, så med mindre bilen er mindst 5 år gammel, så vil jeg aldrig bruge andet end et aut. værksted.

Og til Jan:
De autoiserede sidder bestemt ikke med "guldkalven" som du skriver.
2008 og sansynligvis også 2009 bliver de værste år i mands minde i branchen med nedskæringer og konkurser til følge.

Inden for få år vil er være 20-30% færre aut. forhandlere i Danmark.
skønner branchen selv.
Om det så er godt eller skidt vil tiden vise

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-05-2009 kl. 14:36

Denne artikel viser at det ABSOLUT kan være en fordel at benytte udenlandske mærkeværksteder i forhold til danske.

I Danmark er importøren af et mærke åbenbart tæt sammenkædet med chancen for at få kulance i tilfælde af graverende og alvorlige fejl på bilen.
I Tyskland og andre steder har man måske mere "fingerspitzgeühl", og er klar til at påtage sig sit ansvar, når en stakkels kunde har brugt en formue på en dyr bil og har passet den helt efter forskrifterne.

Men læs og døm selv...

http://www.horsens-folkeblad.dk/?artikel=977

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg