Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 10:45

Ja du kører måske en anelse længere på literen, men får tilgengæld en sikkerhedsrisiko og får tilgengæld et betydelig større dækslid, så alt i alt kører efter foreskrifterne, det er vel ikke for sjov de er der!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-04-2009 kl. 10:50

Helt enig med Dennis.
Der er jo en grund til, at fabrikanten kommer med et anbefalet dæktryk.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 11:49

Martin det giver øget dækslid fordi hvis du pumper mere luft i, så vil dækket bule lidt ud på midten og derfor vil du ikke slide plant over hele dækket, men slide mest lige midt på dækket.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 17:23

Muligvis har du ret Martin, men det giver ihvertfald øget dækstøj. Det er utroligt hvilken fokus der er på at spare et par dråber brændstof !!! Hellere spare kr. 500 om året og så sætte det dobbelte til andre steder eller på komforten. Det være sig ved bilkøb eller i dagligdagen. De fleste bruger da rask væk sådanne håndører på en sjov weekend. Men bare en eller anden selvbestaltet ekspert galper om om et par sparede dråber, render alle efter som lemminger!!! Hav dog en egen fornuftig tilgang til tingene.....

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2009 kl. 00:04

Jeg har lige fået sat nye sommerdæk på, michelin energy saver 195/60-15" og i den forbindelse sagde den travle dækmand at der skulle være 2,0 bar luft i og det var også det de havde fyldt i da jeg tjekkede efter henne på tanken 5 min senere. Det er alt for lidt efter min mening/smag. Plejer at køre med ca 2,4 - 2,6 og det har ikke ødelagt eller slidt tidligere dæk på nogen forkert måde. Dækkene ser jo helt flade ud hvis der kun er 2,0 bar i. Men ok, hver gang jeg fylder luft i, står standeren ( den nye smarte digitale ) på 2,0, så det er der vist mange der kører rundt med.

Kører ca 16 på literen og den er opgivet til at køre 14,9 km/l

Ved dog ikke hvad der er det "rigtige"...

Jeg syndes bare at bilen kører og ruller bedre ved lidt højere dæktryk.

Mvh Jimi

Sidst rettet: 29/4-09