Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
28-04-2009 kl. 10:27
Grinden til at dine bremseskiver ikke er rene skyldes jo netop at du ikke bruger dem hårdt nok, hvorfor skulle du så købe sintermetalklodser?
De virker glimrende, men er noget hårdere ved skiverne. Jeg ville kun bruge penge på dem hvis jeg havde brug for den ekstra bremsekraft.
De virker glimrende, men er noget hårdere ved skiverne. Jeg ville kun bruge penge på dem hvis jeg havde brug for den ekstra bremsekraft.
Profil slettet
29-04-2009 kl. 21:55
Grunden til at skiverne bag på bliver rustne har ikke noget at gøre med mærke. Det er fordi de bliver motioneret for lidt... Jeg skifter selv mange bremser hver dag, fordi mange ligger og tøffer og aldrig får brugt deres bremser ordentlig. En gang om ugen, når man nu alligevel er ude og tøffe, bør man lave en kraftig opbremsning(selvfølgelig ikke i myldretrafik, og med en Danske fragtmænd lastbil lige i r*ven). Dernæst bør man anvende håndbremsen, selvfølgelig med forsigtighed... Men triller man frem mod et rødt lys, kan man godt bremse bilen med håndbremsen. Så bliver skiverne lige renset rene, og dette forlænger levetiden væsentligt.