Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

27-04-2009 kl. 17:48

Hvorfor kigger du ikke bare på de biler på bilbasen som er til salg. Så har du svaret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

28-04-2009 kl. 10:01

Jeg kan ikke se hvad du vil bruge en teoretisk beregning til. Virkeligheden er jo den du ser her på bilbasen. Du kan jo ikke komme ud til sælger og sige: jeg har regnet ud at det gennemsnitlige værditab for en Swift er 15% årligt så jeg vil gerne have din bil med 25.000 kr i rabat for at det stemmer. Så akademisk er verden nu ikke...:-)

Og som det er diskuteret mange gange herinde: folk går nogle gange mere op i hvad rabatten er end hvad bilen koster. Hvis du finder nogle af de konkrete Swift herinde som du er interesseret i vil du som udgangspunkt selvfølgelig få mindst rabat på dem som allerede er sat til lavest pris.

Det du måske tænker på er de her sensationsoverskrifter fra EB, BT og lign. som skriger om hvor stor rabatten er. Og bilerne er selvfølgelig meget billige pt.

Mht afskrivning kan du ikke bruge historiske data til en prut. Tag nu f.eks finanskrisen. Hvem havde forudsagt at priserne ville falde så meget det seneste 12-15 måneder?

Det eneste du kan gøre er at regne et forventet værditab ud pr. år (bilbasen gør jo allerede dette for dig når du viser en bil) og så acceptere at det kan blive mere end dette (og sjældent mindre).

Sidst rettet: 28/4-09

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 10:40

Slå 25 % af priserne?

Hvis du selv havde en bil til salg til 100.000,- ville du så sælge den for 75.000,- nej vel...

Det folk også lidt glemmer når de snakker om at købe ny bil, fordi de skal have så og så meget i rabat fordi der er krise, så glemmer de alt om at deres egen bil de skal af med er faldet lige så meget som de mener de skal have deres nye billigere.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 10:43

Tænk nu på at på en fabriksny bil tjerner forhandleren max 9 % af bilens værdi, hvor meget tror i butikkerne i jeres gågade har i avance på deres ting og hvor mange af jer står dernede og beder om rabat, det er meget få der gør det.

Jeg kan godt forstå der er nogle bilhandlere der har det svært, specielt når folk har den atityde som du har med, at du regner med at du skal ud og have et afslag på 25 %

Det svarer nok til at gå ned i en tøjbutik og sige at du vil have et afslag på 75 % tror du de vil sælge til det???