Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Boldt

Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006

25-04-2009 kl. 10:07

Hej. Jeg ville nu hverken eje eller have en Renault alligevel... Kan huske et nummer af Autobild (indenfor nogle mdr.) hvor Renault kåres som det bilmærke med flest tekniske problemer - -tror også det var på baggrund af Adac. I mange år var det Fiat, men nu Renault. Ikke fordi at Fiat var blevet bedre, men fordi Renault var blevet endnu ringere...

Køb noget der virker; køb japansk eller tysk...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-04-2009 kl. 08:59

Bare ved at sætte sig ind i en Laguna kan man mærke, at de har taget stort spring i den rigtige retning.
Men lad os nu lige se, om deres nye modeller også holder i længden - altså når de har mere end 1-2 år på bagen.
Ikke at jeg på forhånd tror, at de ikke klarer sig godt i længden, men jeg vil dog gerne se beviser på det, før vil kategoriserer Renault som et kvalitetsmærke.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

28-04-2009 kl. 21:34

Ifølge ADAC dækker statistikken fra 2008 modeller fra 2003 til 2008, fra 2003 fik alle Renault biler solgt i tyskland livslang mobilitetsgaranti, nogle modeller også med tilbagevirkende kraft.

”Für alle Renault Neuwagen in Deutschland, sowie rückwirkend für den Renault Mégane II und Renault Espace IV, gilt seit dem 01. Januar 2003 die lebenslange Mobilitätsgarantie.”

På Renault’s hjemmeside http://www.renault.de/service-privatkunden/mobilitat/ ser det ikke ud som om det er ADAC de får til at hente strandede Renault’er, så det er næppe så underligt at ADAC ikke henter nær så mange Renault’er som tidligere. Det gælder ikke kun for Renault, men for alle mærker med mobilitetsgaranti som ikke skal samles op af ADAC. Mærker/modeller som måske er stabile men uden mobilitetsgaranti, kan nemt komme til at se ustabile ud i den statistik.

Med venlig hilsen Kim

Sidst rettet: 28/4-09