Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
20-04-2009 kl. 12:13
Jeg er helt på linie med Benjamin.
Hvis du læser FDM`s medlemsblad MOTOR, så har Jørgen Jørgensen der er afdelingsleder i teknisk afdeling flere gange skåret ud i pap at man ikke skal købe diesel hvis de rette driftsbetingelser ikke er tilstede.
Bilen du har kig på har ikke haft de rette driftsbetingelser, så derfor er der aflejret koks på EGR ventilen, samt ved dyserne.
Det er altså ikke ligesom på en gammel mercedes diesel, hvor udskiftning af dyser var noget der ikke ødelagde budgettet. Idag kan uregelmæssigheder i den fintfølende teknik resultere i BETYDELIG omkostninger til udskifning/renovering.
Men da delene er skiftet ( der er måske endda nogle bilag der viser reperationerne ? ) og da du selv kører langt hver dag, så bør det i den sidste ende kun være en fordel for dig , at udskifning af ventil og dyser allerede ER foretaget.
Sidst rettet: 20/4-09
Hvis du læser FDM`s medlemsblad MOTOR, så har Jørgen Jørgensen der er afdelingsleder i teknisk afdeling flere gange skåret ud i pap at man ikke skal købe diesel hvis de rette driftsbetingelser ikke er tilstede.
Bilen du har kig på har ikke haft de rette driftsbetingelser, så derfor er der aflejret koks på EGR ventilen, samt ved dyserne.
Det er altså ikke ligesom på en gammel mercedes diesel, hvor udskiftning af dyser var noget der ikke ødelagde budgettet. Idag kan uregelmæssigheder i den fintfølende teknik resultere i BETYDELIG omkostninger til udskifning/renovering.
Men da delene er skiftet ( der er måske endda nogle bilag der viser reperationerne ? ) og da du selv kører langt hver dag, så bør det i den sidste ende kun være en fordel for dig , at udskifning af ventil og dyser allerede ER foretaget.
Sidst rettet: 20/4-09