Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-04-2009 kl. 21:50

ENIG :-)

Hvis jeg skal sige noget godt om VW, så må det være kabinekvaliteten, og deres DSG-gear, ud over det, så er det et middelmådigt produkt, i bedste fald.

Af VW så kan overbevise visse mennesker om at de skal give væsentligt MERE for deres biler kan jeg såmænd også godt acceptere.

Men at de påstår at deres biler er ÅH så gode det fatter jeg ikke.

Jeg har den med VW-ejere ligesom jeg har det med Jehovas vidner:

Det er OK at de er der, men de skal sgu IKKE fortælle mig hvad jeg skal tro/køre i.

Og til S.H; jeg bliver skuffet hvis du ikke reagerer på mit indlæg :-)

Sidst rettet: 18/4-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

18-04-2009 kl. 22:45

Ja hvis man er realist, så er VW ikke så gode som mange VW-ejere påstår hårdnakket.

Men bevares der er da nogle gode ting man kan sige om dem, som f.eks. nogle langtidsholdbare designs, hvis man godt kan lide det konservative.
Og man må da indrømme at der er langt fremme i skoene mht motorteknologi. Det er jo ganske godt.

Så der er da nogle positive ting ved dem, meeeen jeg synes bare at man altid kan finde et bedre alternativ til en billigere penge, faktisk uanset hvilken model vi snakker.

Så efter min mening er VW ganske udemærket, men ABSOLUT ikke bedre end Opel, Ford, Mazda, Toyota, Honda og hvad de nu ellers hedder.

Men de har et godt brand.... det må man sgu sige...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-04-2009 kl. 08:08

Hej Henrik.

Jeg ved ikke, om det er mig du mener.
Jeg er dog ikke den store fortaler for VW.
Bevares, de laver nogle ok biler, men jeg har ikke selv ejet en siden min første bil for mange år siden - en VW Derby fra 1979.

Jeg kunne nok heller ikke umiddelbart finde på at købe en VW, da jeg synes, at de er for dyre. Måske bortset fra Touran, som faktisk allerede er nede i nærheden af 150.000 kr som brugtbil.

Egentlig er jeg meget enig med dig i, at VW er godt med fremme på nogle få områder - dog er dette meget vigtige områder.
Jeg taler om følelsen af kvalitet i kabinen (som ikke nødvendigvis er det samme som god og holdbar kvalitet).
DSG-gearet, som er suverænt, men som de øvrige bilmærker nu begynder at efterligne.
Og ikke mindst den nyeste benzinmotorgeneration - f.eks. 1,4 TSI, som jeg synes er fantastisk.

I mine øjne er bedste WAG produkt pt. helt klart Skoda Superb, hvilket vel egentlig siger det meget godt.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

19-04-2009 kl. 14:27

Rigtige mænd lader sig ikke styre af ligegyldige biltest...

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2009 kl. 16:23

Hvordan kan man køre VW i 22 år og IKKE anbefale mærket ? det lyder underligt i min verden ?

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2009 kl. 17:15

Som vanligt er Kaare jo langt ude i skoven... Den eneste erfaring han har med VW er den pine han har i bagdelen når vi andre kører afsted i vores rigtige vogn , mens han sætter sig ind i sin udrangerede franske dødssejler -" Rettelse: Det er jo FIAT du piner dig selv med - ikke Kaare?". At berettige sin mening på andres erfaringer (min nabos kollega som engang hørte om en hunds ejer der...... - SUK) og misundelse siger mere om personen end om sagen. Synd du ikke har prøvet at eje en helt ny VW med duft af kvalitet og køreglæde. Folk bilder sig også ind at Lidl og Aldi er lige så godt som Irma. Synd for jer - I må have det hårdt med al den forvirring og misundelse.

Nu har jeg altid talt for lidt kulør og rammasjang her i forum - så Kaare, du havde vel ikke troet jeg ikke ville give mig til kende :-) - Det er jo kun for at provokere, du sender indlægget, ikk´?

PS: Henrik - du mente vel AM og ikke uskyldige SH ? ;-)

Sidst rettet: 19/4-09

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2009 kl. 19:13

Åhh ja stakkelt Kåre - der er så meget du ikke forstår. Smålumre argumenter tyer du straks til når din mangels på argumenter ikke længere slår til.. AT PÅBERÅBE SIG EN EKSPERTMENING UDLUKKENDE UDFRA LÆSERI I DEN KULØRTE PRESSE ER DA JAMMERLIGT. kOM IGEN NÅR DU FÅR RÅD TIL EN RIGTIG BIL !!!

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2009 kl. 20:19

...ellers andet at bidrage med udover at lege gårdvagt ??

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2009 kl. 20:25

...og køber derfor en FRANSK bil!! :-)

Profil slettet

Profil slettet

19-04-2009 kl. 20:30

..altså en audi, eller hvad? tøhø..

..imponerende så langt op i det røde felt folk kan komme på dette forum... med også lidt sjovt.. det er jo bare biler, det er hverken vores koner eller børn vi snakker om :-)

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2009 kl. 20:01

Svare det ikke lidt til at finde ud af at konen har været dig utro ?

Det er ikke så fedt når ens glansbillede af et bestemt bilmærke går itu vel ?

Tests kan netop brugs til noget, da disse 100.000 km test netop viser kvaliteten på bilen efter 2 år og 100.000 km og ikke en test af en ny bil som kun viser bilen i ny stand.

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2009 kl. 22:18

Aarh, fru And, nu bliver De vist lidt paranoid :-)

De sletter ikke indlæg, de lukker bare folks internetforbindelser muhohohahaHAARH... nej...

Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2009 kl. 12:00

ja, du må jo tænke på at folks følelser mht biler skal tillægges 180 % så det stemmer overens med reg.afgiften..

..men du har ret - det er helt tosset..

Spændende med renaulten. Så vidt jeg læste overtager testholdet et let brugt eksemplar med 18K km på tælleren, og så skal de vel køre 40K derudover. Men det burde helst heller ikke kaste nogen problemer af sig.

Vh Anders

Sidst rettet: 22/4-09

Michelle G.

Michelle G.
bruger siden
06-01-2004

22-04-2009 kl. 15:06

Ja så er man sgu en rigtig mand hvis man tør købe fransk!!!

Puh ha-.... held og lykke til.

Michelle G.

Michelle G.
bruger siden
06-01-2004

22-04-2009 kl. 15:12

Hmmm.. at betale 498 kr i timen for brug af en "Bil-ingeniør" som mit aut. mærke-værksted (SEAT) tager her i Silkeborg er sgu da ikke at blive voldtaget!
Du giver da sikkert gladeligt 650 kr for en halv time ved en frisør??
Men okay... hun har jo også patter - så er det vel okay..

Michelle G.

Michelle G.
bruger siden
06-01-2004

22-04-2009 kl. 15:24

Thomoas ..... det er bedre skrevet end jeg på nogen måde kunne gøre.
Lige i øjet!

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2009 kl. 13:02

VW "kvaliteten" holder i bedste fald 2 - 3 år. Derefter er det klogest at sælge skidtet inden du bliver ruineret af endeløse værkstedsregninger.