Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006
31-03-2009 kl. 11:40
Alle statistikker siger at FIAT er det værste crap man kan købe, og din historie siger desværre det samme. Man kunne dog have håbet på at importør / forhandler var bedre, men det lader heller ikke til at være tilfældet.
I autobild havde de en opgørelse over bilmærkes holdbarhed - tror faktisk at det er baseret på ADAC. I mange år har FIAT ligget sidst, men nu er det renault... Men det er ikke forbi at FIAT er blevet bedre, men fordi at Renault er blevet endnu ringere...
Så min morale er: lad være med at købe italiensk (gælder også tog...) og Fransk. Det bedste som er kommet fra de lande er mad og drikke :-)
Henrik
Profil slettet
31-03-2009 kl. 20:15
Der kører også mange fiat'er i brørup, så han må have et godt ry :-)
Henrik Boldt
bruger siden
15-01-2006
31-03-2009 kl. 20:27
Det er da klart at jeg giver bilen skylden, det er vel derfor han skal på værksted med den. Men det er træls situation for Morten at stå i, især når man køber en hel ny bil, men den skal ofte på værksted.
Men faktum er, at Fiat dumper samtlige tests om kvalitet og holdbarhed, både i DK og i udlandet. Om det så afspejles i værkstedet ved jeg ikke. Jeg syntes at Fiat designer rigtig flotte biler, men holdbarhed er bare ikke i top. Men tingene burde kunne laves på garantien.
henrik
Profil slettet
04-04-2009 kl. 17:33
H P
bruger siden
06-01-2004
07-04-2009 kl. 09:12
ROOOLIG NU.
Statistikkerne er da intressant læsning, men jeg kan da ikke forstå at det skal afholde folk fra at købe den bil de bedst kan lide.
Prøv feks. af tage Fiat Punto årg. 2000, den klarer sig ret dårligt i undersøgelsen, med en fejl% på 5,85% (58,5 biler ud af 1000 havde fejl)
Det betyder jo så at 94.15% af ALLE Puntoér af den årgang er uden fejl :-)
Kære Morten.
Du har været hamrende uheldig, ifølge statistikken så er 99,21% af alle nye Fiat Punto fejlfri, du er så den "heldige" ejer af en af de sidste 0,79%
Men det gør altså ikke Fiat til en lortebil i mine øjne.