Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
25-03-2009 kl. 21:26
Er der servicebog med til bilen? Så kunne denne også være interessant at se for dig, da bilen - selvom den har kørt så lidt - stadig skal have skiftet olie etc... man kunne frygte, at den tidligere ejer måske har sprunget disse serviceintervaller over, når bilen har kørt så lidt.
Du kunne evt. også spørge lidt ind til, hvem der har været ejer af bilen tidligere.
Hvis alt er i sin skønneste orden, så køb den bare.
Profil slettet
25-03-2009 kl. 21:45
Der er da sikkert ikke noget i vejen med bilen, men mit gæt er at du skal give en del mere for den end en tilsvarende årgang 2000, der har gået eks.125000km - ikke ?!?
Og den er ikke ubetinget mindre slidt fordi den kun har gået 34000km - så jeg ville lade den stå hvis det var mig - med mindre du selvfølgelig kan få den til samme pris som en der har gået langt længere.
En bil der har kørt 25-40000km pr år har gået en masse "varme" kilomter der ikke slider voldsomt på bilens motor, transmission eller undervognskomponenter. Den er jo heller ikke mere udsat for - en fiats værste fjende: RUST - end en bil der har kørt 34000 km.
Profil slettet
Profil slettet
30-03-2009 kl. 20:26
Det er fuldstændig op til hvordan den har været passet der betyder noget for bilens levetid.
Jeg har selv haft en tilsvarende bil - en R19`er der næsten ingen kilometer havde gået på relativt mange år.
Tjaa.. mystisk, for ALDRIG har jeg haft så mange udgifter på en bil som på denne. Fjedre , udstødning, toppakning, rudeophæng, kalibre og jeg skal gi dig ...!!
Jeg køber ALDRIG en bil til forhøjet pris - blot fordi et skallet speedometer påstår at motoren er som "næsten ny".
Og jo jeg har faktisk fint kendskab til Punto. Har selv haft en Grande Punto 1,2 Active - min datter har en Punto 60 fra sidst halvfemserne.
Så jeg kender fint til Punto`en stærke og svage sider. Motoren er en dejlig slider og kompenserer for alle de elektriske problemer . Så man kan fint købe en lille perle der har gået 150000km uden at være det mindste slidt.
Men heldigvis vi er alle forskellige - så går vi jo heller ikke alle efter de samme biler på brugtbilsmarkedet - så der er nok en bil til os alle sammen :-)))
Profil slettet
31-03-2009 kl. 16:37
Du glemmer I din iver, at mit postulat gik på at MERPRISEN som man betaler for en bil der har gået eks. 100000km mindre end gennemsnitsbilen for årgangen oftest ikke modsvares af en væsentlig højere kvalitet.
Hvis prisen var DEN SAMME for de to biler - en med få - en med mange kilometer - så vælger man selvfølgelig den få kilometer. Det behøver man nok ikke nogen højere Cand Kædestrammer - eksamen for at kunne regne ud.
Lad os begrave den der - tror egentlig ikke vi er stort uenige. Jeg synes blot det var vigtigt at give Jeppe nogle forskellige inputs - Det har han sikkert fået :-)))