Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
10-04-2009 kl. 22:50
Har selv haft samme problem i en Golf, det var noget med en masse føler (tror jeg) der var defekt, efter den blev skiftet var opgaven løst -
rimelig kendt problem.
rimelig kendt problem.
Jakob L
bruger siden
18-03-2007
17-04-2009 kl. 09:09
Hej Ole, jeg har oplevet noget lignende, hvor jeg under en overhaling(!) pludselig mistede motorkraft. Jeg trak ind til siden og slukkede motoren men kunne som du starte motoren igen og køre videre uden problemer. Et viste sig at være en defekt i den elektroniske motorstyring, så måske du skulle få tjekket den.
D M
bruger siden
14-03-2004
24-04-2009 kl. 17:25
Efter du har skrevet om fartpilotsvigt, tror jeg at problemer ligger i stoplyskontakt. Jeg har oplevet næsten det samme på diesel bil fra 2002. Der var fejl i stoplyskontakt (switch), som skulle udskiftes. Fra starten der var episodisk fejl - motorstop, og det var meget svært at definere, hvor fejlen var. Den gule lampe (fejl i elektronik) gik i gang af og til. Det var i løbet af ca. 1,5 år. Men til sidst svigtede fartpilot og stoplys. Efter udskiftning af stoplyskontakt har jeg aldrig oplivet lignende. De på værkstedet havde faktisk en mistanke om fejl i stoplyskontakt, men pga. episodisk effekt kunne ikke opdage det tidligere.