Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
18-03-2009 kl. 18:29
Jeg har faktisk også lagt mærke til, at der er rigtig mange der har en dårlig vane med, at ligge sig i midterbanen uden nogen egentlig grund. Det er egoistisk fordi det tvinger andre til, at overhale helt ude i tredje kørebane idet man jo ikke må overhale inden om.
Det er selvfølgelig helt ok, at ligge sig ud i midten hvis man skal overhale eller hvis motorvejen nu skiller sig i to og man skal til venstre. Men ellers mener jeg nu godt, at folk kunne blive bedre til, at køre ind til højre.
Og nej - det her handler ikke om mig, mig, mig men faktisk om trafiksikkerhed.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-03-2009 kl. 15:17
Problemet er jo blot, at mange helt automatisk vælger det midterste spor (eller måske endda venstre spor), selvom der ikke kører langsommere biler længere til højre.
Jeg er sikker på, at trafikken på de danske motorveje ville glide meget bedre, hvis bare alle holdt til højre.
Jeg har boet i tre andre europæiske lande og været på bilferie i endnu flere, og jeg har aldrig andre steder oplevet den totale modvilje mod at holde til højre, som man dagligt ser i Danmark.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-03-2009 kl. 22:08
Jeg vil i hvert fald give dig ret. Og det er da farligt at folk ikke kører så hurtigt som de skal.
Når man kører ind på en motorvej bør man i hvert fald køre de 110 eller 130 som skiltene anviser. Da det er til gene for andre trafikanter hvis man ikke gør det.
Hvis man ikke har trailer spændt på eller kører i lastbil eller bus, og man ikke vil køre den tilladte hastighed, bør man finde en anden rute hvor man ikke er til så stor fare for andre trafikanter.
Det lugter langt væk af dårlig samvittighed over enten har de drukket eller også er de bare ikke dygtige nok til at føre en bil på en motorvej.
Så jeg har det lidt ligesom dig... Kan kun opfordre folk til at køre den tilladte hastighed og ikke for langsomt. For hvis du kører 90 i 130 kmt zone, er du til lige så stor fare for andre som hvis jeg kører 200 kmt på motorvejen.
Profil slettet
21-03-2009 kl. 17:48
Profil slettet
24-03-2009 kl. 14:41