Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
12-03-2009 kl. 11:53
DET ENESTE RIGTIGTE ER AT AFSKAFFE GULPLADEBEGREBET FOR PRIVATE OG LAVE ENS INDREGISTRERINGSAFGIFT FOR ALLE BILER PÅ ET NIVEAU SVARENDE TIL GULPLADEBILER IDAG.
Det skal ikke være hundedyrt at købe sig en bil, men det skal koste hvis du køber en tung, ukønomisk, mijøfjendsk bil med lavt sikkerhedsniveau. Og det skal koste jo mere du bruger bilen. Lad mig understrege at dette ikke handler om at vi er nogle som bare gerne vil have billigere biler. Jeg betaler gerne det samme totalt set for at have bil fremover.
Det giver absolut ingen mening i 2009 at afgiften skal bestemmes af bagsæder eller ej. Når jeg forklarer vores afgiftssystem til udenlandske arbejdskollegaer ligger de flade af grin.
Sidst rettet: 12/3-09
Sidst rettet: 12/3-09
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
12-03-2009 kl. 18:11
Profil slettet
13-03-2009 kl. 19:33
Profil slettet
13-03-2009 kl. 21:21
Vor herre bevares. Hvis det var bonderøve som dig som styrrede verden havde Dansk Folkeparti da 100 % mandat i folketinget.. Skræmmende. Du er da en større egoist end de fleste. Du mener vi som danskere bare kan te os og forurene som vi har lyst til "for vi er jo bare 5 mio. hvad forskel gør det" SUK... tænk hvis hele verden tænkte sådan !!!! Kære ven, Vi skal starte i det små. Tænk globalt, handel lokalt :-)
Skrot nu farmerlokumet og opdag at der er en verden uden for din 1988 Nissan Patrol !!!!!!
Jeg synes din verdensbetragtning er SÅ indskrænket, at du burde forvises til Rusland anno 1980 og tvangsindlægges til at køre Lada resten af livet og nyde den dejlige CO2 i kabinen....
Profil slettet
13-03-2009 kl. 22:14
Men lev dog lykkeligt i din egen Boble med brændeovn som oser, bil som sviner mere end rimeligt og ellers en egoistisk livsførelse hvor alle andre raver dig en pind. Svin og vær glad, "jeg er sgu min egen" - Tillykke med forlovelsen med Pia...
Profil slettet
13-03-2009 kl. 22:36
Okay - lidt langt ude nu............... tilbage på sporet - Jeg synes gulplade ordningen for private er et forkvaklet afskum af en fortidig politisk rævekage. Nu har mange, dig og Falkenstrøm m.fl. den mening i har vundet hævd på denne kunstige ordning. NEJ -Det er slut og Fandme med tilbagevirkende kraft, ellers bliver jeres skodbiler jo da bare endnu mere værd blandt det lokale Whitetrash miljø. Så ja, virkeligheden er også kommet til jylland og til Byllerup Bov og Sønder Bøvlum og til Lars Tyndskids Mark...........
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
14-03-2009 kl. 10:12
For at trække 2 tons behøvede jeg nemlig ikke et bagsæde - omvendt set kører den også meget lidt - 1-2 gange om ugen, men jeg kan ikke undvære den - og når nu staten gav mig muligheden... hvorfor så ikke bruge lovgivningen helt lovligt. Jeg har biler med store og små motorer.... så jeg står med fødder i begge lejre - holder meget af miljø, men er heller ikke "frelst"
At hade gulpladebiler er jo netop at fornægte regeringens beslutninger - lad os dog hellere få priserne ned generelt og beskatte forbruget - roadpricing eksempelvis! Jeg kører kun lidt og "sviner" derfor kun sjældent.... - men ja - en bil sviner - men økonomisk kompensation fjerner jo ikke forureningen..... eller har jeg sovet i mine kemi/økologistudier?!
Wrum wrum.....
Profil slettet
15-03-2009 kl. 21:42
Falkenstrøm i Folketinget...:-)
Lars Utzon
bruger siden
19-08-2008
30-03-2009 kl. 20:02
Jeg synes diskussionen om farven på nummerpladen er interessant at bringe op, og debatten har heldigvis været med til at nuancere problemstillingen, trods sidespring fra alt i mellem indavl på heden til økologi i Sovjet.
Personligt mener jeg, at afgiften på biler til privatbrug bør være ens, uanset hvilket formål bilen skal benyttes til. Så er vi ude over misundelses-problematikken og opnår det mest ”retfærdige” setup, hvis man kan bruge dette ord om brandbeskatning af biler. Så meget desto mindre begejstret er jeg for, at der laves ændringer med tilbagevirkende kraft, da det skævvrider bilmarkedet og bringer nogen i klemme.
Hvad jeg imidlertid synes er mere interessant, end min personlige holdning er, at den politiske debat om problemstillingen er så begrænset – hvis overhovedet eksisterende. Måske handler det om, at vi har at gøre med en følelsesmæssigt betændt byld – det kunne indlæggende på denne tråd i hvert fald tyde på.
Jeg vil runde af med et ønske om ens afgifter for alle og en god tone, både på dette forum og ude i trafikken :-)