Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
11-03-2009 kl. 08:36
En hurtig sammentælling viser, at jeg har haft 12 biler.
De første 10 var 9 forskellige bilmærker (VW, Toyota, Opel, Mazda, Alfa, Citroen, Subaru, Ford, Nissan). Kun Alfa har jeg været forbi to gange.
De sidste to biler har begge været Mazda, men det skyldes, at jeg har fået firmabil.
Jeg er måske nysgerrig af natur, men jeg synes at det er klart sjovest at prøve et nyt mærke, så man virkelig føler, at man har fået en ny bil.
Troels Dyhr Leighton
bruger siden
12-10-2006
22-04-2009 kl. 23:42
Andre biler:
Toyota Carina 96: driftssikker og billig, men kedelig. Genkøb af Toyota kun hvis jeg er sikker på at det bliver 100% konebil
Golf III: en mandagsbil. Flot interiør, men kedelig og langsom.
Geo Tracker (USA) (suzuki kopi): sjov åben vogn, men køber aldrig en bil i lavprissegmentet igen.
Profil slettet
26-04-2009 kl. 20:12
H P
bruger siden
06-01-2004
26-04-2009 kl. 22:27
Spøjst spørgsmål, det fik mig til at tænke.
Personligt, så kunne jeg godt købe samme mærke igen, selvom der kom en dyr reperation, hvis jeg ellers kunne overbevises om at det var sort uheld, det er jo ingen garanti at der ikke er problemer med det nye mærke.
Biler er jo også følelser, jeg kunne ikke købe en bil selvom det beviseligt var verdens bedste bil, hvis jeg ikke syntes om den, vi er heldigvis alle forskellige.
Jens Andersen
bruger siden
11-01-2006
07-05-2009 kl. 21:05
I mine øjne er verdens bedste bil en Audi 100 - helst diesel - fra efter 1985 (derfra blev de galvaniserede). de kører langt (alt er relativt) på literen og er skønne at køre langt i. Og så har jeg ellers haft både Opel, Mercedes, Ford, Toyota, Mazda, Peugot og for at det ikke skal være løgn, en Trabant :-) Intet slår Audi i køreglæde og økonomi :-)
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
24-05-2009 kl. 16:32
Nu står jeg så og skal have det første barn. Det betyder også ny bil, og det skulle (bemærk datid) naturligvis også være en BMW. Men men, det er ikke lige BMW's side med familiebiler til en fair pris. Derfor SKAL det være noget andet. Mon ikke også det er sundt nok!
Man må jo erkende af kriterierne for valg af bil varierer gennem livet, og vælger man at holde sig til ét mærke, må man jo tage de ulemper der følger med. Jeg tager hatten af for dem der tager de funktionsmæssige og økonomiske konsekvenser, og gør det. Jeg er bare kommet til at punkt, hvor jeg har indset at det skal være noget andet - dels for min egen, men også for kærestes skyld. Men jeg er fast besluttet på at vende tilbage, når der ikke længere skal en barnevogn bagi. Og indtil videre har jeg da også planlagt at beholde 120'eren, så helt mærke-iloyal er jeg da ikke ;-).
Godt tråd og gode indlæg ellers.
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
26-05-2009 kl. 23:03
stempler for de to seneste service på autoriseret værksted, og så bede dem reppe min kværn, eller sætte en ny i på garanti !! der er jo som mine forgående 4 biler en løve på fronten !!! har ikke haft el-problemer, føler mig snydt, alle de andre får, bare ikke mig ;-))
kán sku ikke engang få den til at ruste !!
Jens Andersen
bruger siden
11-01-2006
Profil slettet
20-06-2009 kl. 00:31
Profil slettet
20-06-2009 kl. 15:25
Dertil skal siges at vw værkstederne ikke er pengene værd - det kan varmt anbefales at få bilen serviceret i Tyskland i stedet. Her får du super service og kvalitet til den halve pris.
Kører pt. Passat TDI men det er helt afgjort den sidste i rækken af vwer.
Næste bil bliver sikkert en Opel Insignia Tourer eller Honda Accord.
Sidst en besked til SMC: JOOOOOOOO !!!!!! I er ALT ALT ALT for dyre.
Håber det må gå jer som fortjent !!!
Sidst rettet: 20/6-09
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-06-2009 kl. 20:21
Hvorimod Ford, Opel, Toyota, Mazda, VW, Seat, Skoda, Mitsubishi, Audi, Mercedes, BMW, Volvo og så nogle stykker mere ville jeg meget gerne have. Alle mærkerne har dog nogle modeller, hvor man tænker vorherrebevares. Men jeg går lidt efter at jeg gerne vil have en bil der lever op til alle mine krav. Designet skal være pænt. Motoren skal være den rette, da det betyder enormt meget for mig. Men direkte loyal er jeg ikke.
Jeg synes f.eks. at Opel virkelig giver den gas i øjeblikket, med Insignia og den nye Astra, Hvor jeg synes at VW Golf VI mangler noget dynamik og nytænkning i designet udvendigt. Men kabinen er bare i topklasse...
Men man bliver nemt inspireret af alle de lækre øser der kører rundt.... Men nu må vi se hvad næste bil bliver... Jeg glæder mig til jeg skal på jagt.... Men lige PT er favoritten Opel Insignia Sports Tourer... Den er i en klasse for sig... synes jeg i hvert fald.
Per Odmand Jørgensen
bruger siden
11-01-2006
04-07-2009 kl. 20:50
Købte min første volvo 245 årg 77 for 1700kr, kørte perfekt men var mindre køn. derefter 240 årg 82, gammel ohg slidt, måtte skifte kobling som det eneste. Kører nu 760 årg 90.... kører som en ny bil ;o)
Er lidt bekymret om min næste volvo måske bliver med forhjulstræk? Hmmm Håber på en 960 model 98