Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
08-03-2009 kl. 17:32
Hvorfor skal folk kunne blive ved med at køre i gamle forurenende blikspande, uden at betale for det?
Køb en lille hvidepladebil den kan du få til 520,- årligt.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
08-03-2009 kl. 17:40
Hvorfor skal biler fra før 1998 tilgodeses? Jeg kan ikke se een eneste grund. Betragt det som et ekstraordinært gode at I indtil nu har kunnet slippe så billigt.
Men når det er sagt, er dette også endnu et eksempel på en hovsa-løsning hvor man bliver ved med at reparere på et afgiftssystem som skulle være skrottet forlængst og erstattet ef noget som er tidsvarende og som afspejler år 2009, ikke år 1959!
Sidst rettet: 8/3-09
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-03-2009 kl. 19:56
Grunden til at de går længere må være pga. lavere ydelse og vægt, for det tekniske fremskridt får da mange af de nyere tungere og højere ydende biler til at gå lige så langt som ældre biler. Selv om jeg føler med de ramte, og mener at det godt kunne ha’ været sat en længere tidsfrist for at få folk til at reagere syntes jeg det med den grønne afgift lyder ganske rimeligt. Det er jo en forureningsafgift, og der er næppe meget forskel på forureningen fra en bil ud fra farven på nummerpladen. Selv om der er mange tomme sæder i begge typer er der potentielt mulighed for en meget lavere forurening pr. snude i en hvidplade hvis begge typer bliver fyldt.
Jo det er vel rimeligt at en bil uden bagsæder er billigere end en med, men forskellen er ofte af en størrelse der kan være svær at forstå. Den bil min kone har er eksempelvis ca. 117.000 kr. billigere på gule end på hvide, det er da vildt at der er så meget. Motorcykler er også højere beskattet end hvidpladebiler, trods den begrænsede mængde siddepladser.
Jeg ved ikke hvor folk har fået den ide at det er med tilbagevirkende kraft, i hvert fald ikke mere tilbagevirkende end den øgede afgift på spildevand og andet.
Vores biler har altid kørt længere på literen med trailer efter end uden, den lavere hastighed gavner åbenbart mere end den ekstra vægt skader.
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
08-03-2009 kl. 21:39
Profil slettet
09-03-2009 kl. 09:59
Men det kan være de midler du mangler ikke kan tælles i kroner og ører
H P
bruger siden
06-01-2004
09-03-2009 kl. 10:29
Måske er tiden inde til en indsamling, så du kan komme til Kina, Indien eller Australien, jeg vil da gerne spytte lidt i kassen