Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
07-03-2009 kl. 20:04
Profil slettet
08-03-2009 kl. 10:45
Ja nogen er misundelige, jeg har kørt til lav afgift, men husk lige at jeg kun har to sæder..
H P
bruger siden
06-01-2004
08-03-2009 kl. 17:39
Så skal du huske på at du ikke betalte 180% i afgift som alle dem der har købt og (godt og vel betalt) et sæt hvide plader.
Så syntes jeg faktisk at det er rimeligt at betalingen falder løbende
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
12-03-2009 kl. 00:12
1. Afgiftsystemet blev ført up-to-date så det beregner afgiften ud fra motorstørrelse, miljøfaktorer (CO2 mm), sikkerhed mm
2. Hvid- og gulpladebiler skulle betale samme afgift svarende til gulpladeafgiften idag. Således vil beslutningen om pladernes farve kunne tages frit ud fra anvendelse af køretøjet og ikke om der er bagsæder i.
3. Årsafgiften blev gjort uafhængig af pladernes farve
4. Roadpricing blev indført på kritiske steder
5. Brændstofafgiten blev forhøjet for delvist at kompensere for de lavere indregistreringsafgifter.
Man ak, politikerne lapper fortsat videre på et sygt barn...
Sidst rettet: 12/3-09
Profil slettet
15-03-2009 kl. 17:33
Sikke en gang tågesnak fra de der har penge nok, jeg ville da meget gerne købe en hvidplade men der skal vist nok lige nogen penge på bordet først..
Tænk om de siger at den vaskemaskine du købte for 6 år siden er farlig for miljøet, du købte den i god tro for 4999,00. Nu viser det sig at hver gang du vasker bruger den alt for meget strøm og vand. Som sagt købte du i god tro. Nu vil vores kære regering have 3000kr for den hver år, ja, 3000kr, men det gør ikke noget du bruger den, den forurener mere men vask bare løs, bare du betaler hvert år.
Hvis nu de havde sagt at de gamle maskiner skal udfases da de bruger for meget strøm og vand, ja det havde vel været til at forstå..
Jeg vil prøve at se om min gamle diesel ryger mindre efter jeg har betalt den nye afgift.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006