Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

26-02-2009 kl. 09:32

Jeg er sikker på, at de store selskaber (Topdanmark, Codan, Alm Brand, Tryg) vil forsikre de fleste biler. Det er bare et spørgsmål om prisen...

Derudover er der som regel krav om GPS-overvågning.

Ansvar SKAL et selskab tilbyde - uanset hvilken bil du tropper op med!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-02-2009 kl. 10:17

Ja, de rige har mange "problemer"

Jeg tror at de kunder der kan købe sådan en bil, de er typisk Direktører i store firmaer, eller selvstændige med mange ansatte.
Disse folk, har typisk mange forsikringer, så selskabet giver dem en særlig pris, fordi de er bange for at de skifter alle deres forsikringer til et andet selskab hvis de ikke vil forsikre privatvognen.

Min chef feks. han betaler firmaforsikringer for over 100.000,- om året, og da han købet en Honda 1000 privat, da fik ham et "helt vildt godt tilbud" på kasko.

kasper bech

kasper bech
bruger siden
17-01-2006

05-05-2009 kl. 23:55

Hej,

Jeg prøvede en nyere Mercedes SLK i Jylland for noget tid siden.
Forhandleren er medlem af DAF, som har et forsikringssamarbejde med ETU Forsikring. Da der var en Porsche 911 af årgang 02 til ca. 700.000 kr. tjekke vi for sjov min præmie for en sådan specialbil. Som 32 årig elitebilist bosat lidt udenfor Århus kunne han ud fra tabellen se, at den ville koste mig 11.000 kr. årligt. Forudsat skadesfrihed og elitestatus.

Der stilles krav om GPS-sporingssystemer og din selvrisiko er ikke under 10.000 kr.

Prismæssigt tvivler jeg faktisk på, du på biler, som ikke er de gode kunders (dvs. specialbilerne), vil kunne finde priser, der matcher ETU/DAFs. Om ETU så er et godt forsikringsselskab, skal jeg lade stå hen i det uvisse.