Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jonas Tidemann Arp

Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006

15-02-2009 kl. 10:30

Min bil er selv lige blevet bulet i højre sideskærm og der ingen der tør stå frem og tage ansvar for deres "uheld".

godt I kunne reagere i den situation - det er der faktisk ik' mange der gør mere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

15-02-2009 kl. 10:59

Jeg har prøvet at få en lakskade i bagdøren. bilen stod der heldigvis endnu så da vedkommende(kvinde) kom og så skaden hendes børn havde forvoldt på min bil, ved at de selv får lov til at gå ud og ind af bilen.
Hendes Kommentar: Det der, er det noget du vil gøre noget????
Min kommentar: Jeg har lige et stykke papir her, hvor du vedkender dig skaden.
Pris: 2500,- på hendes forsikring, samme selskab som mit dvs. ingen selvrisiko.
Utroligt at man kan have den holdning til andres ting.

Profil slettet

Profil slettet

15-02-2009 kl. 18:33

Min volvo s60 som jeg købte for 2 måneder siden er lige blevet ridset hen langs den ene side - synderen forsvandt bare!. Det er simpelthen nødvendigt med kamera-overvågning af bilen - på parkeringspladser - ja det er lige før man skal have kamera indstalleret i eller uden på bieln - desværre. Hvordan man gør - teknisk problem.

Nej jeg kører ikke fra en skade - så må man da tage en evt. selvrisiko. Men nogle gange har folk vel ikke engang en forsikring!.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

16-02-2009 kl. 13:13

Det sker jo konstant. Jeg har flere skader på min 2 år gamle bil som er påført af 2. part, både hvor jeg har mødt og ikke har mødt skadesvolder. Men uden et hav af vidner og dokumentation er der IKKE noget at gøre hvis modparten nægter kendskab til skaden.

Selskaberne er ligeglade og sidder med sagerne i en fælles "pulje" hvor man forhandler uafklarede sager igennem, så fordeles sol og vind ligeligt mellem dem - så kan de jo også holdes 100% skadesløse...

Tommy Søborg

Tommy Søborg
bruger siden
20-02-2005

16-02-2009 kl. 13:31

Jeg sad på et tidspunkt i min gamle bil på en p-plads og ventede, da nabo bilen ville til at køre. Da han bakker ud drejer han sin forende lige ind i min bagkofanger, så hele bilen vippede frem og tilbage. Så jeg steg ud og konfronterede ham, men både ham og hans konen nægtede, at de skulle have gjort det, selvom jeg sad i bilen da han gjorde det!! Det kunne i hvert fald ikke være ham. Der kom dog ikke mere end en lille rids, og det var en gammel bil, men det er sgu ikke en måde at opføre sig på...

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2009 kl. 15:03

Synes generelt her i tråden, at forsikringsselskaberne skal stå for skud. Selskaberne kan jo ikke kaste skylden på andre før der ligger håndfaste beviser som vil holde i retten.
Man kan i mange selskaber idag vælge forskellige selvrisici - desværre er det sådan at det er prisen der styrer når forsikringen skal købes - og når så skaden sker er forsikringsselskabet nogle røvhuller fordi de opkræver en selvrisiko, som kunden selv har valgt.

A. S.

A. S.
bruger siden
19-10-2008

17-02-2009 kl. 18:04

Ros til dig Peter P.

ZOMBIER SKULLE IKKE KØRE BIL!

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2009 kl. 18:08

Det er ikke i orden. Jeg kender et par som så én der lavede en p-skade, han kørte fra stedet. De tog både nummerplade, bilmærke og farve på bilen og lagde en seddel under den skadets bils visker med eget navn og adresse hvis der skulle blive brug for vidner.
Få uger efter kom der 3 flasker god rødvin fra bil ejeren som tak for hjælpen. Det er også en mulighed.
Jeg har selv fået en voldsom skramme hen over begge venstre døre i en meters længde og i 1-3 cm bredde, modparten havde nærmest prøvet at skubbe min bil over i næste bås, men hvem det var ved jeg ikke!