Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007
13-02-2009 kl. 19:46
Håber du har bedre dage end den dag du skrev dette indlæg. Bliv lidt seriøs eller hold dig borte fra sitet.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-02-2009 kl. 22:34
Den nye Avensis er vel egentlig en ret komplet bil. Jeg tror ikke, at man bliver overrasket over noget ved den bil.
Desværre synes jeg også, at det lidt ærgeligt, at den kke byder på noget banebrydende eller nyt på nogen områder - det er trods alt en helt ny model.
Jeg vil mene, at der er konkurrenter, der gør det bedre eller endda væsentligt bedre på alle områder. Avensis placerer sig hele vejen rundt midt i feltet, og falder dermed ikke igennem nogen steder.
Jeg kan ikke lade være med at sammenligne den med Insignia, som bare lige virker lidt mere lækker hele vejen rundt - og til samme eller endda en billigere pris.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at Avensis nok skal sælge godt. Jeg ved bare, at jeg ikke skal have en.
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
13-02-2009 kl. 23:07
H P
bruger siden
06-01-2004
14-02-2009 kl. 08:57
jeg er helt enig i det sidste indlæg du kommer med, jeg tror at nogle bilkøbere, "blot" læser en gruppetest i FDM´s "Motor" og så køber de vinderen fordi "det er jo den bedste".
Folk er jo forskellige og det som bilerne bliver bedømt på er lige så forskelligt, lad dog være med at købe en bil bare fordi en eller anden tilfældig motorjournalist kan, eller ikke kan, lide den.
Vedr. Toyota, så er der ret mange lettere hadefulde indlæg herinde (sammenlignet med L--T ??)
Jeg tror at grunden til dette er at der er nogle Toyotaejere der mener at det er på sin plads med et "korstog" så alle vi andre kan se "lyset" og købe en Toyota.
Dem ser jeg på på samme måde som Jehovas vidner og Bøsser.
Det er helt OK at de er der, men de skal sgu IKKE fortælle mig hvad jeg skal gøre.
Derfor kære Tototaejere; nyd jeres helt fantastiske vogn, men lad dog for helvede være med at fortælle alle andre hvad de bør vælge.
Sidst rettet: 14/2-09
Profil slettet
14-02-2009 kl. 11:34
føler du dig truffet? ;-)
...og så behøver det ikke have noget med misundelse at gøre, snarere smag og behag. Jeg har ikke prøvet den nye Avensis, så jeg skal ikke udtale mig..
Go weekend
H P
bruger siden
06-01-2004
14-02-2009 kl. 11:39
Er det fordi en Tysk motorjournalist mener at den er "over middel" ??
Stort sert alle de indlæg du har lavet, lovpriser du Toyota, det er som sådan OK, men du må altså acceptere det faktum at: DER FINDES FAKTISK FOLK HER PÅ KLODEN DER KAN FINDE PÅ AT KØRE ANDET END TOYOTA.
Kan du ikke bare "stikke piben ind" og nyde din Toyota?
Profil slettet
14-02-2009 kl. 12:54
Profil slettet
15-02-2009 kl. 00:30
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvad du mener med denne kommentar?
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
15-02-2009 kl. 10:28
Bare ærgeligt, at den har et så elendigt bagagerum.
De store hjulkasser gør det umuligt at få plads til en normal barnevogn.
Jeg tror seriøst, at det er lettere at få en barnevogn ind i en Fabia combi.
Mazda 6 er en helt anden sag. Den er velkørende, rummelig, veludstyret og flot prissat. Efter min mening stadig det bedste køb i klassen som st.car.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
15-02-2009 kl. 22:09
For at kunne sammenligne på den mest lige måde, prøve jeg to af de nyeste konkurrenter i tilsvarende versioner.
De testede biler var:
Skoda Superb 2,0 TDI 140 HK DSG
Toyota Avensis 2,0 D-4D 126 HK
Opel Insignia 2,0 CDTI 130 HK
Lad mig bare sige det først - Superb overraskede mig meget positivt.
Bilen er jo et pladsmonster, og samtidig føles den gennemført hele vejen rundt. Interiørkvaliteten virker lækker, sæderne gode, og alt sidder logisk og gennemtænkt, som man normalt kender det fra f.eks. VW.
Den todelte bagklap er smart, selvom jeg personligt godt kunne nøjes med en normal 5-dørs med stor klap.
Bilen kører godt med en fint afstemt undervogn.
På minussiden fandt jeg bilens overskuelighed - især bagud. Jeg kan komme i tanke om mange andre bilen, som jeg hellere vil bakke ind i en smal parkeringsbås.
Et andet minus var samspillet mellem DSG gearet og bilens ellers fine dieselmotor. Jeg synes, at bilen havde en tendens til at skifte for hurtigt op i gear, hvilket ofte gav en følelse af, at bil måtte sejtrække. Måske en konsekvens af, at man har forsøgt at gøre bilen meget brændstoføkonomisk med DSG. Faktisk mere økonomisk end i versionen med manuelt gear.
Men alt i alt en meget fin bil.
Avensis var en skuffelse. Den er godt nok meget forbedre i forhold til den gamle, men dynamisk kan man nu ikke kalde den. Jeg synes, at den gynger lidt for meget afsted, men det er der sikkert mange andre, som vil finde behageligt.
Motoren er den mindste af de tre biler, og det føler man tydeligt ved en direkte sammenligning. Den skal have overraskende mange omdrejninger, før der sker noget, men det gør dog ikke så meget, da motoren er ret omdrejningsvillig for en dieselmotor. Jeg er bare ikke sikker på, at den (på papiret) gode brændstoføkonomi holder i virkeligheden, hvis den altid skal køres op på 4000 omdr/min, før der skiftes gear. Iøvrigt tvivler jeg meget på, at denne model klarer 0-100 km/t på under 10 sek, som det loves i brochuren.
Den model jeg prøvede var ret veludstyret, men det var også en T3+ med noget ekstraudstyr - bl.a. er stort lækkert panoramatag.
Sæderne i bilen er ikke gode. Man sidder fint i dem, men der er absolut ingen sidestøtte. Generelt synes jeg, at interiøret virker kedeligt, men det er sikkert en smags sag.
Insignia er i mine øjne klart den flotteste bil i denne sammenligning - både ude og inde. Designmæssigt har Opel virkelig kreeret et mesterværk her. Især den 5-dørs variant er utroligt velproportioneret.
Kabinen føles meget intim - om man kan lide det, er en smagssag. Hovedhøjden ved bagsædet er dog pinligt ringe. Man kan simpelthen ikke sidde oprejst, hvis man bare er normal gennemsnitshøjde.
Bilens undervogn er fast, men føles ikke helt så velafstemt som som f.eks. en Mondeo eller Mazda 6. Huller og ujævnheder i vejen slår lige lovligt hårdt igennem i kabinen.
Motoren føles stærk, men tager ikke omdrejninger så let som f.eks. Avensis.
Konklusion:
Skulle jeg gå efter design, ville Insignia vinde. Men på alle andre områder er Superb forrest.
Superb er faktisk den billigste af de tre testede bilen, men den burde være dyrest, for den er mest velkørende, klart størst og helt klart den bil jeg ville vælge af disse tre.
Største problem for Superb er vel egentlig, at den kun findes i en karosserivariant. Når (hvis) st.car modellen kommer på markedet, har vi et sikkert hit. Fantastisk bil.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-02-2009 kl. 09:59
Jeg tror, at vi prioriterer lidt forskelligt.
Superb har ikke el-P og MMi, men jeg savner det nu heller ikke.
Keyless er smart - det kan jeg godt savne lidt.
Designmæssigt kan jeg godt lide det meste af Superb - dog er jeg ikke vild med bagenden, men det kan jeg dog sagtens leve med.
Jeg var også lidt irriteret over, at man kun komme til at prøve 140 HK TDI. Ikke fordi jeg ville prøve 170 HK, men fordi jeg faktisk er mere interesseret i Superb med TSI 160 HK eller måske endda den lille TSI 122 HK. De bliver dog svære at finde for en prøvetur.
Men alt i alt en super bil, så jeg venter også spændt på st.car modellen.
Jeg havde ingen problemer med skrabede knæ efter at have været inde i Insignia mange gange. Heller ikke i søndags, hvor jeg ellers tænkte over det en ekstra gang efter at have læst dig indlæg.
Profil slettet
22-02-2009 kl. 22:33
jeg kører selv A4 og er glad for den, men den holder ikke evigt, derfor var jeg ude og prøve en ny Avensis, og jeg må sige at det var en positiv oplevelse, standard udstyret i T2 er fint for en konsulent incl. bluetooth tlf. opsætning, prisen er rimelig på en diesel, meget fin komfort, kabinestøj var meget lav, det eneste 2 punkter jeg kunne sætte mit spørgsmål ved, var generelt pladsen for mig på 194 cm + brændstoføkonomien, serviceintervaller fik jeg ikke spurgt ind til -
fin bil