Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-02-2009 kl. 11:05

Jeg synes, at det er et dumt valg.
I kommer bittert til at fortryde det, når børnene først kommer, og det er altså dyrt at skifte bil.
Hvis I ved, at I vil have børn indenfor en overkommelig fremtid, så skulle I hellere allerede nu købe en bil med plads til dem.
Mindre end f.eks. en Fabia st.car er bare ikke smart, når man har børn.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2009 kl. 13:19

som du selv siger er der forskel på om der er plads, hvis man har en time til at spille tetris med sine pakkenellikker, eller om der er plads til bare at "kyle" det hele ind, når regnen vælter ned og junior er højtråbende :-)

Det sidste er at foretrække :-)

Som forslået, så kig på fx fabia st.car, 206/207 sw. De er et godt kombi af lille bil/fin økonomi og rimeligt med plads til en lille familie.

Mikael Jørgensen

Mikael Jørgensen
bruger siden
12-03-2007

13-02-2009 kl. 19:04

BAAAD IDEA!!!! Kiggede selv på bil for ca. 6 md. siden til vores lille familie. Vi tog "dyret" med, for at se hvad der kunne rumme den...det eneste vi stødte på, var Skoda Fabia combi - og så blev det sådan en. Den er super økonomisk, møg solid og rimelig kvik og stabil...og så er det jo en VW. Glem de gamle Skodaskrøner. Her får du en rigtig rigtig god bil til 150000 - 200000. Den slår med sikkerhed de Peugeoter vi var ude at prøvekøre (206/207 SW), med mindre man går meget op i sportsligt design- her vinder franskmanden helt sikkert. Men stadig: Fabiaen er efter min opfattelse det mest fornuftige køb, med fornuftigt design, fornuftig indretning, fornuftige køreegenskaber og ikke mindst til en fornuftig pris.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

20-02-2009 kl. 09:56

Nu handler det ikke kun om plads. Sæt dig lige på bagsædet i en Aygo, drej så hovedet 180 grader og kig ud af bagruden. Der vil være ca 30 cm fra dit dyreste eje i sin autostol og bagud til den lastbil der måske en dag knalder op i dig...og de 30 cm klarer ingenting...

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 16:40

Da jeg selv har været igennem det med små børn, barnevogn og alt det andet habengut man skal have med, så kommer i til at fortryde inderligt... Det er jeg 100% sikker på.
Ikke fordi Aygo er en dårlig bil. Tværtigmod. Det er en god og billig vogn.

Men pladsen er bare for lille, hvis den skal fungere som familiebil.

Men jeg synes at i skal tænke over hvor lang tid ud i fremtiden i overvejer at få børn, for hvis det først er om 3 år, kan i lige så godt købe en, og så spare op ved siden af, til en større når det kommer der til.

Men ellers vil jeg foreslå jer at kigge lidt på Kia Cee´d st.car og Hyundai I30 st.car. De er rimeligt fornuftige, men de ligger selvfølgelig en del prismæssigt over Aygo.

Men ellers af nyere brugte st.car kan jeg foreslå:
Opel Astra. Ford Focus, Toyota Corolla. Mitsubishi Lanser.

Lidt større st.car vil være:
Opel Vectra, Ford Mondeo, VW Passat, Mazda 6, Honda Accord. Nissan Primera.

Når i får et barn, vil i takke jer selv 1000 gange for at købe en større st.car i stedet for... Man bliver totalt idiot af hvis bilen er for lille...

Vi har Selv en 2004 Mondeo st.car... Og den er godt nok praktisk... kan klart anbefales...

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 16:43

Men for pokker, hvor har du ret....

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 16:46

Det kan der være noget om....

Martin Svendsen

Martin Svendsen
bruger siden
06-01-2004

20-02-2009 kl. 21:41

Et grundlæggende råd som mange glemmer at tænke på: Når du prøverkøre bilen, så kør forbi babysam eller hvem der nu ellers ligger i nærheden og se hvad der kan lade sig gøre - der findes i dag super smarte barnevogne der fylde meget lidt når de foldes sammen!

Aygo er en "bybil" og ikke en "familiebil"

Prøv at kig på en Yaris hvis i gerne vil have en lille økonomisk bil, den har fleksibelt bagsædearrangement som kan forskydes og bilen er perfekt til dig der ikke vil købe en stor brugt st.car og gerne vil have lave driftsomkostninger. Prøv også at tænke i totaløkonomi, se evt. bilpriser.dk km-pris analyse, det er ikke altid en fordel at fokuserer på bilens kontantpris!

Held og lykke med invisteringen, men frem for alt med familieudvidelsen.

Profil slettet

Profil slettet

11-05-2009 kl. 18:03

hej sophie
min kæreste og jeg købte en aygo for et halvt ar siden. vi har en dreng på snart 7, som sagtens kan være i den. endvidere venter vi os, og har undersøgt muligheder for at køre med barnevogn. vi har fundet en barnevogn fra "seed". den kan klappes sammen så den ikke fylder noget. super smart, og heller ikke dyr, sammenlignet med andre barnevogne.
jeg kan kun anbefale aygoen. det er en dejlig bil. jeg køre ca 110 km om dagen, og vi bruger kun benzin for ca 1200 kr om måneden og en vægtafgift på 500 kr om året:). jeg synes sagtens i kan overveje det, men det er selvfølgelig noget i selv skal vurdere. held og lykke med det hele.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

11-05-2009 kl. 23:50

Hvis det skal lykkedes dig at få noget fornuftigt ud af kombinationen
Aygo og barnevogn, skal du nok købe en tvillinge vogn og så placere
Aygoén ved siden af barnet !

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

04-06-2009 kl. 23:41

Hej Sophie.

Jeg forstår godt din begejstring for en Aygo, for det er en velkørende og yderst økonomisk lille bil.
Men som familliebil er den nok lige i underkanten.

Da vi stod som nybagte forældre valgte vi en brugt Toyota Yaris Verso, en ikke særlig køn, men meget velkørende, stabil og yderst rummelig bil.
Det er en af de biler der uden problemer nupper en stor Odder barnevogn med x-dream stel - uden at man skal til at bøvle med at skille den ad eller klappe den sammen. Så til en lille famillie med 1 barn, er den mere anvendelig end en almindelig stationcar alá mondeo/avensi/passat osv.