Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

03-02-2009 kl. 15:56

Hvis man er lidt fiks på fingrene og har adgang til en relevant Haynes reparationshåndbog, er det ikke noget problem at skifte selv.
I hvert fald ikke på en Renault Megane. Det tog mig vel i omegnen af 2 timer, alt inkl.
Der havde jeg dog haft pillet instrumentbrættet fra hinanden en gang for at prøve og for at fastslå pæretypen.
Renault-værkstedet ville have mellem 1500 og 2000 kr. for det (og det var vel at mærke for 5 år siden, så prisen er nok ikke blevet lavere....), så de 2 timer synes jeg var givet godt ud.

God fornøjelse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Allan Lysholdt-Hjarding

Allan Lysholdt-Hjarding
bruger siden
11-08-2003

04-02-2009 kl. 20:00

Jeg har selv været inde og have instrumentbordet ude af min Primera fra 2000 for at tjekke pærerne. Ikke noget problem. Mener jeg startede med at fjerne radioen og så lirke luftkanalen i midten løs så rammen omkring instrumenterne kunne komme af. Derefter er det bare et par skruer omkring instrumentbordet. Jeg skulle give ca. 10 kroner per pære hos Nissan men de havde dem ikke på lager. Der er to slags pærer med forskellig watt. Hvis du har brug for mere hjælp så sig til.

Frank Sørensen

Frank Sørensen
bruger siden
01-10-2008

26-02-2009 kl. 21:32

Jeg har selv en Berlingo fra 2003, men nu bliver årgangen på din Berlingoen, der skal have skiftet pære i instrumentet jo ikke nævnt. Hvis det er ca. samme årgang kan du komme med bilen så skal jeg skifte den på ca. 1/2 time.