Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-02-2009 kl. 14:30

Hej Martin.

Jeg tror simpelthen at du tænker for meget over tingene :-)

For det første så betyder inhabil at man har flere interesser, sælgeren har kun 1, nemlig at sæge bilen.

Dernæst, HVIS, og jeg gentager HVIS du har ret, så kan man jo også forestille sig at selvom at du selv kører bilen til FDM, så kunne forhandleren jo ringe til testcenteret og bede dem om ikke at finde fejl på bilen ?? (måske mod behørig bestikkelse?)

Hvad nu hvis testmedarbejderen har en fortid hos Toyota, som han nu hader, og derfor skriver en masse fejl for at forpurre handelen??

Hvad nu hvis din nye Avensis slet ikke er en Avensis, men en gammel ombygget Carina E fra Polen, eller måske har den været totalskadet og er blevet bygget op af gamle øldåser og pap?
FDM lukker øjnene fordi de er alle blevet bestukket?

Grænsen mellem at være meget påpasselig og paranoid er hårfin, pas på ikke du falder i den forkerte grøft.

Jeg håber at du læser ovennævnte indlæg ligeså humoristisk som det var ment.

Held og lykke med bilkøbet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-02-2009 kl. 19:47

FDM står for Forenede danske motorejere. De er på bilkøbernes side. Uden tvivl.
Jeg forstår din bekymring, men som en anden skrev beder du bare om en kopi af rapporten.

Men lad os nu tænke din tanke ud..... Hvis det skete at de "slækkede" lidt på eftersynet, når en forhandler kommer med bilen. Så kunne FDM lige så godt lukke butikken lige på stedet. Hvis det blev opdaget.

Men husk at så længe det er dig der betaler testen er det DIN testrapport.

Så jeg tror godt du kan slappe af.... og nyde bilkøbet...

I øvrigt tvivler jeg på de store fejl og mangler... det er jo en Toyota....

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

02-02-2009 kl. 20:28

Forstår udmærket din bekymring - ville nok selv gøre de samme overvejelser....

Du har ganske ret i, at der ikke burde være nogen forskel, men man må huske på, at FDM også er en forretning, der skal 'køre rundt'. Hvis nu FDM-testcentret, der bliver benyttet i dit tilfælde, gerne vil beholde bilforhandleren som fast kunde, er det jo ikke ligefrem fordrende, hvis de gang på gang finder fejl på forhandlerens biler, da han jo i så tilfælde, nok ville 'prøve lykken' hos et andet FDM-testcenter eller Applus. Men det skal understreges, at dette udelukkende er en gisning, og altså ikke noget, der er belæg for (men man har jo altid lov til at gisne) :-).

Jeg synes, du skal køre bilen til test i stedet for at lade forhandleren gøre det. Dels slipper du for efterfølgende at bekymre dig om, om FDM-testcentret har været 'for flinke' overfor forhandleren, og dels kan du selv blive en hel del klogere på din kommende bils stand ved selv at være tilstede under testen, da FDM-testassistenten kan vise/fortælle dig, om der er noget, du skal være opmærksom på i fremtiden i forhold til fejl på bilen, som måske pt. er for små til at kategories som 0-fejl, men som kan udvikle sig til alvorlige fejl.