Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

29-01-2009 kl. 18:59

Jeg er faktisk rigtigt ked af det på dine vegne, især fordi de 5800 sikkert har været en mindre formue for dig.

Jeg ville personligt ikke købe en bil i det prisleje uden at have en god ven med, som vidste alt om netop den bil jeg ville købe.

Næste gang synes jeg du skal gå lidt op i pris niveau, og få FDM med på sidelinien før det går så galt.

Ved godt at det ikke er det man gider at høre når man er blevet røvrendt!

...og uanset, ja så burde Svend Erik Sørensen fra Herning sgu skamme sig - tag dog røven på folk der har råd til at tabe pengene (måske har du det? hvem ved?)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

29-01-2009 kl. 22:22

Kære Kaare Frank
Svar dog ordentlig. Hvad er det dog for en nedgørende tone.

Venlig hilsen

Tommy

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

29-01-2009 kl. 22:33

Pas nu på med at hænge folk ud uden at være 100% sikker i din sag.

Jeg tror ikke din kammerat (advokaten) har ret. En bil til 5.800 kan man ikke forvente kører problemfrit og retspraksis er (så vidt jeg ved) at der i høj grad tages hensyn til at man som køber bør være indstillet på ved køb af en ældre bil at man ikke kan stille samme krav som ved køb af en nyere bil.

Så om Svend Erik Sørensen er urimelig eller ej er der ingen af os der kan vurdere ud fra det du skriver. Kun kan vi sige at der altid er en betydelig risiko ved at købe en så billig bil.

Sidst rettet: 29/1-09

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2009 kl. 10:15

Hej Mikael

I kunne måske løse det ved at du betaler toppakning samt div dertil og forhandleren betaler timelønnen.

Det kunne være den hurtige løsning på det.

m.v.h

Sidst rettet: 30/1-09 (af administrator)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-01-2009 kl. 10:50

Hej Mikael.

Det er en "træls" sag, forhandleren har ikke formået at forklare dig hvad du købte.
En ny bil koster langt over 100.000,- så kan man sige sig selv at du ikke får ret meget for 5800,-
Prøv at forestil dig at du skal have et par nye sko, de koster 1000,- i forretningen, men du har kun 5 kroner og 80 øre, som du køber sko for ??
En bil til 5800,- er ligesom at købe en lottokupon, måske holder den i mange år, men der er stor sansynlighed for at det er en "nitte" , ligesom din bil.
Det bedste råd jeg kan give dig er på linje med de andre svar du har fået, spar flere penge sammen gerne 50.000,- og tag så bussen indtil da.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2009 kl. 11:47

Hvad er det lige du forventer af en bil til 5800kr 2års garanti og en bil der bare kører problemfrit?

Sidst rettet: 30/1-09

Per Sommermark

Per Sommermark
bruger siden
06-01-2004

30-01-2009 kl. 12:08

hva fa'en har du regnet med? Ingen køber sgu da en bil til godt 5000 og regner med at det er en fejlfri bil. Køb en cykel

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

31-01-2009 kl. 13:47

Nu holder i SG*

Hvornår er det blevet forbudt at være ærlig. Det er da ligegyldigt hvilken forventning man har, de 5800 er da også nul og niks for en autoforhandler af den "kaliber" som Svend Erik her.

Hvornår er det i orden at være uærlig... det er uærligt uanset hvordan man forholder sig til det, jeg ved ikke med jeres personlige værdier, men mine siger at det ALDRIG bliver ok at være en uærlig person - han kunen jo have sagt til manden: ved du noget om biler, for ellers har jeg et bedre tilbud for en fyr som dig"....

Så spar mig for alt det R*VSYGE pis...der findes INGEN etisk grænse for hvor meget eller hvor lidt der skal stå på spil!!! hvem siger at han ikke havde gjort det samme med en bil til 400.000?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

31-01-2009 kl. 16:09

Det vil sige, at når du køber et Sony fjernsyn i bilka 3000 kroner under prisen i expert, så giver det Bilka ret til at sige: Ja men helt ærligt, hvad forventer du?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

01-02-2009 kl. 17:31

Mikael har dummet sig.
Når det er sagt, så har forhandleren båret sig ualmindeligt klodset ad, og sælge en bil til den pris til en privat der ikke har forstand på biler.
Hvis jeg var forhandleren, så ville jeg tilbyde kunden en bil til 30-40-000 og så trække 5800,- fra og købe 309én retur.
Alternativt slå "halv skade" og så få lavet den åndssvage bil :-)
så kan han måske en dag sælge en ordentlig bil til mikael eller hans omgangskreds :-)

en lille opfordring til Svend-Erik hvis du altså følger med herinde.