Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
25-01-2009 kl. 09:42
Hej Peter.
Tjaa, umiddelbart har du ret, sammenligner du de billigste forhandlerannoncer med privatbilerne, så er der stort set ikke forskel på prisen.
Men de billigste forhandlerannoncer er måske ikke de mest pæne og velholdte biler.
Der er altså også den fordel ved privarannoncer at du får muligheden for af møde den tidligere ejer, og "se ham/hende an"..
Der bør helt sikkert være prisforskel, men 20.000,- ???
Hvis bilen koster 200-300.000 så er jeg helt enig, men en lille 1 år gammel bil til 90.000 eller en gammel kasse til 35.000,- ? Nej vel !
I sidste ende er det udbud og efterspørgsel der styrer køb og salg.
En bil er kun det værd som en eller anden vil give for den :-)
Tjaa, umiddelbart har du ret, sammenligner du de billigste forhandlerannoncer med privatbilerne, så er der stort set ikke forskel på prisen.
Men de billigste forhandlerannoncer er måske ikke de mest pæne og velholdte biler.
Der er altså også den fordel ved privarannoncer at du får muligheden for af møde den tidligere ejer, og "se ham/hende an"..
Der bør helt sikkert være prisforskel, men 20.000,- ???
Hvis bilen koster 200-300.000 så er jeg helt enig, men en lille 1 år gammel bil til 90.000 eller en gammel kasse til 35.000,- ? Nej vel !
I sidste ende er det udbud og efterspørgsel der styrer køb og salg.
En bil er kun det værd som en eller anden vil give for den :-)
Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007
26-01-2009 kl. 23:21
Har tidligere solgt(og købt) biler her igennem bilbasen. Indrømmet! Den annoncerede pris var højere end det jeg forventede at få. Men det er jo lidt sjovere at have med en håndfuld oprigtige købere at handle med, end at forære bilen til den første der ringer. (Oprigtig = en der ved hvad bilen skal koste, i forhold til stand, samt har gjort sig klart om bilen passer til behovet) Sædvanligvis vil en bil i annoncerne ofte fremtræde lidt pænere end de i virkeligheden er. Det ved sælgeren alt om. Derfor vær grundig i din udvælgelse. Sælgeren er helt bevidst om hvad der er den realistiske pris. Hvis ikke, kan du jo lade ham beholde den. Da jeg solgte og købte mine biler, var der jo en helt del dæksparkeri. Det endte hvergang i at der blev lavet en realistisk aftale, hvor prisen var blevet passende justeret. Med andre ord. Du skal ikke være bange for at kontakte ham der har en bil til salg til 100.000,- over hvad fornuften siger. Han ved det sikkert selv. Da han sikkert ikke har fået en eneste henvendelse, vil han sikkert være ekstrem sulten for at sælge vognen. Har selv prøvet at sætte en helt åndsvag høj pris på en annonce. Efter 2 uger og flere end 100 hits på annoncen, uden henvendelser var følelsen af åndsvag ligesom forskubbet fra pris til sælger(mig), hvis ikke jeg da justerede prisen. Prøv f.eks. at følge en bil du kunne tænke dig. Efter nogle uger begynder den at falde. Pludselig er den væk! Desværre er der ikke en statistik, som viser den endelig salgspris, men forvent du blot at den er markant lavere end første udbud.