Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

19-01-2009 kl. 16:37

Forskellen på de tre pærer du nævner er fatningen,du kan kun bruge den som passer i lygten.
Sætter du extrempærer i får du sikkert mere lys,men pga.større varmeudvikling,springer pærene ret huntigt,du kan også risikere at dit ledningsnet ikke kan bære det større strømforbrug,disse pærer har.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Pedersen

Martin Pedersen
bruger siden
16-01-2006

19-01-2009 kl. 17:20

Jeg har kørt med extreme power indtil i forgårs da den ene sprang efter kun et ½ år..
Normalt kan pærerne i min bil holde ca. 3-4 år, så jeg er lidt skuffet over dem.. Satte en gammel pære fra før jeg skiftede i den lygte hvor den var sprunget og kan egentlig ikke se nogen forskel selv om det kun er en billig Phillips +30%.. Jeg gør det ikke igen!

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

20-01-2009 kl. 20:08

Nej de bruger IKKE mere strøm - Så længe du holder dig til konventionelle pærer 55/60 Watt er forbruget som normale pærer - og de bliver heller ikke varmere. Du skriver ikke hvilken bil du har, men min erfaring med X-treme (H4) er, at de har et ok hvidt klart nærlys, men fjernlysdelen er KATASTROFAL dårlig - Philips indrømmer også at de har lagt hovedvægt på nærlysdelen.. men alligevel.
"Effektpærer" - dvs. pærer der lover mere lys holder ikke lige så lang tid som almindelige pærer.
Jeg vil anbefale Philips Vision Plus - de giver 50% mere lys - er ikke helt lige så hvide, men har et rigtig godt lys - og jeg har erfaring med dem som H1, H7 og H4 i 3 forskellige biler - vil vælge dem igen, når de engang springer - X-treme pærerne er efter min mening for dyre i forhold til deres lovede "kvalitet/effekt" - husk at få justeret dine lygter - deri ligger ofte en stor fejl i lysmængden på vejen.