Bilbasen Forum
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
16-01-2009 kl. 17:25
Jeg har en Citroen Picasso 1,6 HDi og havde en lignede fejl i sommers. Det viste sig at slangen til bagruden var hoppet af. Det lyder helt gak men det er jo fransk bil... (de kører godt når de kører...). Men min kom der også vand på bagruden (dog kørte viskeren foran) når jeg ville bruge spinkleren til foruden. Måske noget med trykket i slangerne bliver for lavt... hvad ved jeg. Men det var fejlen!.
Mvh Morten
Profil slettet
17-01-2009 kl. 17:07
Profil slettet
17-01-2009 kl. 19:23
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
Jeg er ikke frankofil uden realitetssans, men svaret er vist ikke så sort/hvidt. Heldigvis findes der biler til enhver smag, og det er det vigtigste :-)
Profil slettet
17-01-2009 kl. 19:55
Jeg kan heldigvis fornemme din lune :-)
Jeg har ejet både franske og tyske biler. Og min konklusion er da i den grad klar ! Jeg tror ikke du er i tvivl om mit resultat. Ejerglæden er bare større i tyske biler !! I mine franske, sad jeg med "livet i hænderne" og ventede på det næste der skulle gå galt. I de tyske virker det bare, og skulle der gå en sliddel er det forventet. I franske biler , blinker baklyset hvis du vil sprinkle forruden - eller vil du tænde kabinelyset ruller sideruderne ned !!! - NEJ - lad franskmænd om det de er gode til (læs ovenstående) og lad tyskerne om ingeniørkunst.
Profil slettet
26-01-2009 kl. 21:18
Profil slettet
28-01-2009 kl. 10:16
Søren Andersen
bruger siden
06-01-2004
29-01-2009 kl. 19:30
Ingen tvivl om at løsningen med rensning af sprinklerpumpen er den rette. På Peugeot 307 har jeg set utallige udskiftninger af sprinklermotorer for netop samme symptom. Den endelig løsning for 307 og nok også C5 er afmontering af sprinklerbeholderen så den kan skyldes igennem for sand og andet snavs der med tiden er kommet i systemet. Så gentager det sig ikke. Et andet råd: Kør ikke tør med sprinkleren, så suger man ikke skidtet ind i pumpen.