Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2009 kl. 21:44

hej

Prøv vw passat den er meget bred! - alternativ så kig på fiat marea den er stor og billig

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2009 kl. 21:49

Har selv en Xsara Picasso. Der kan stå 3 autostole.
Samtidig sidder børnene højt og med godt udsyn.
Kan godt findes indenfor jeres budget.

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2009 kl. 13:55

Vi har en Zafira fra 2001 og 3 autostole på midterste række vil være meget snævert. Vi har selv 2 autostole, og der er ikke god plads til en person imellem dem.

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2009 kl. 17:55

Citroen Xsara Picasso exectutive er en super bud. Den har 3 seperate stole bagi og så kan pilles ud enkeltvis hvis man har brug for mere bagagerums plads. Jeg ville nok ofre lige et par kroner mere end de 140.000 og så købe en model 2005/2006 med en 1.6 moter 110 HK. den fåes for under 150.000 KR. Desuden er der alt i udstyr i den bil.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-01-2009 kl. 11:07

Renault Grand Scenic er enorm.
Det er svært at finde så meget plads til den pris hos andre bilmærker.
Samtidig er sikkerheden jo verdens bedste hos Renault, hvilket man nok også bør vægte højt, når man fylder den op med børn.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Grand-Scenic-1,6-Authentique-Comf.-5d_ID663301584.htm

Jeg ville ihvertfald prøve den - dvs. ikke udelukke den på forhånd.

Joachim Hejslet Jørgensen

Joachim Hejslet Jørgensen
bruger siden
14-09-2006

26-01-2009 kl. 16:18

Jeg vil meget gerne anbefale Opel Meriva 1.3 CDTi. Vi havde samme problem for et par år siden, og jeg stormede rundt og proppede 3 børnesæder ind i alverdens forskellige biler.
Endelig kom jeg forbi en Meriva, og min søgen endte der. Det er en SUPER fleksibel familiebil med god bredde, og overraskende meget plads i det hele taget. Jeg var gået lidt udenom den, da jeg trodede den var for lille.
En ting vi virkelig har sat pris på er også at sædehøjden bag i er så høj at selv mindre børn kan sidde og kigge ud af vinduerne. Det er rart når mag kører længere ture.
Jeg vil meget anbefale en fartpilot. Den vil jeg aldrig kunne undvære igen efter at have haft fornøjelsen.
Vi har lige solgt vores Meriva, da vi venter barn #4 til april, og har købt en ny Opel Zafira. Den er også super dejlig, med bedre plads end de umiddelbare konkurrenter kan præstere. Her tænker jeg på VW touran, Renault Grand Scenic og Peugeot 307 SW. Der er desuden god komfort og rimelig brændstof økonomi i forhold til størrelsen.
Vores var lige knap 2 år, og havde 58000 km på klokken. Den fik vi 165.000 for, hvilket vi er rimelig tilfredse med.
God jagt, og held og lykke med familieforøgelsen. Kan varmt anbefales!

Leo Rasmussen

Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007

26-01-2009 kl. 19:32

Har stået i samme dilemma. Valgte Grand Scenic. Dels på baggrund af den enorme plads og fleksibel indretning, men også udfra den passive sikkerhed, den gode rustbeskyttelse m.m. (Læs bla. FDM's stor test af MPV's i efteråret 2007). Vi har tre unger i alderen 10mdr., 4 år og 5½ år. Med de passende og sikre barnestoel er det lækkert, at voksne kan komme ind på det midterste sæde (bagsæderne skudt bagud), samtidig med, at barne vognen fint holder parkeret bagerst. Vi valgte en kampagne model med 7 sæder. Det giver bonus når turen går til fodbold med den ældste og hans kammerater. Har desuden en Ford Mondeo. I teorien en meget rummelig bil. Men der er en kæmpe forskel på at spænde barnestole, klemt mellem taget på bilen og barnet. "arbejdsstillingen" er klart mere behagelig i en høj bil, som scenic m.flr.. Tænk på hverdags situationerne. Lorte vejr med regn og blæst, hvem gider at mosle unødigt med barnestole i sådan en situation?
Kører aldrig med mere end 2 af ungerne i Ford'en, trods firma bil er det sgu for bøvlet det der med 3 autostole.