Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2009 kl. 21:09

Hvis du ikk køber en med vildt mange hestekræfter (af hensyn til forsikringen), kan du sagtens. Studerer selv, er 18 og har kun fritidsjob - jeg er på bil nummer 2. Selvfølgelig er det ikke sjovt når bilforsikringen kommer med girokortet, men det er intet problem hvis du kan holde en indtægt på 5k om måneden og du bor hjemme!,.

Og lad så være med at køb en med automatgear eller andet dyrt, hvis sådan noget ryger er det seriøse penge det koster.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 09:24

Det hjæper jo ikke noget du kan få den laver billigt hvis reservedele bliver så dyre så du ikke har råd til dem...

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-01-2009 kl. 17:20

Jeg vil oogså sagtens mene det kan lade sige gøre uden du bliver totalt ruineret.

Dit største problem bliver forsikringen. Men hvis du køber en bil med meget lille motor. hjælper det på det. Og en der er totalt uinteressant for biltyve.
Evt bare nøjes med ansvar på bilen når du alligevel er nede i det prisniveau.

6000-8000 kr om året i forsikring lyder nogenlunde sandsynligt, som måske kan blive billigere hvis du melder dig til nogle af de der kurser forsikringsselskaberne har.
Og ca 3000 i vægtafgift om året. Og så kommer benzin og vedligeholdelse ved siden af.

men for 1000 kr om måneden for at få lov at køre og så benzinen ved siden af. Det må være muligt.

Selv har jeg også en Opel Astra som koster mig under 500 kr pr måned at holde kørende. Og så Benzin ved siden af. Det er sgu billigt

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

07-01-2009 kl. 17:50

jeg ville nok gøre som så mange andre. Købe en bil med det samme, men hvis jeg skulle råde nogen, ville det være =

Dine forældre har formentlig 2 biler. så du kan jo stå som bruger af den ene og få noget som giver hos forsikringselskaberne. kør i deres i et års tid og spar penge op, så du kan købe en kontant, derudover betale forsikringen for et år med det samme og have et par tussinde, så hvis der skulle komme nogen små reperationer.

Men hvis de kun har en, og du derfor ikke kan låne den så tit, ville jeg nok sige du godt kan have råd til at have en bil, med 7000,- om mdr.
Men det blir nok lidt svært for 5000,- da du jo også har mobil, byturer, tøj osv. osv. der skal være råd til.

Du skriver ikke hvad dit behov er for bil, altså afstand til skole/arbejde venner/familie :)

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 21:36

Heeej.

Det er muligt at få en bil til 5.000 om måneden. Du skal dog være heldig med bilen, med hensyn kvalitet og reperationer. Et god råd, er at kigge efter de japanske mærker. De er uhyre driftsikre, og tit til en rimelig pris.

Men kig dig godt for, og ikke mindst have heldet med dig. HUSK at kig efter hvilken ejer det har været. Hvis det har været en ung mand der har kørt bilen, er motoren sikkert blevet presset hårdt, og mindre slidstærk.

Fiat havde på et tidspunkt en kampagne hvor du kunne lease en spritny Fiat Panda, til 1.000 kr. om måneden. Det er inklusiv reperationer. Det ville da være meget lækkert med en spritny bil til en tudse om måneden.

Det er bare et forslag, og ikke mindst held og lykke!