Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

05-01-2009 kl. 12:00

Hej Frank,

Med de mægnder af småfejl MINI har haft på deres biler, ville jeg nok vælge at lease en spritny. Det er billigt, og du slipper for at afskrive formuer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

05-01-2009 kl. 13:29

Sidst rettet: 5/1-09

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

05-01-2009 kl. 13:29

Har selv haft en MINI One '02 og en MINI Cooper S Cabrio '07. Begge biler har været super sjove og helt uden problemer. Men må tilslutte mig Lars' kommentar at en nyere model hvos du går på kompromis med udstyret er at foretrække. Og så lave km også.

Men som sagt - ingen problemer fra min side af.

Held og lykke med det - er kun lidt misundelig.

Casper Søgaard

Casper Søgaard
bruger siden
06-01-2004

06-01-2009 kl. 14:04

Min kone har en Cooper fra 02, vi har aldrig haft problemer og den er "skide" sjov at køre.

Kan kun anbefale at købe en hvis du vil have en sjov køretur.

Casper

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2009 kl. 14:46

Hej Frank,

Vær opmærksom på, at der er teknisk er stor forskel på den gamle og den nye model. De kraftige S-versioner havde bl.a. kompressor på de tidligere modeller, og turbo på de nyeste. Det giver to forskellige køreegenskaber. Desuden er bilen ændret på en lang række andre punkter fra første til seneste - bl.a. en helt anden motorblok.

Jeg ville personligt gå efter en S-version, som er mærkbart hurtigere og sjovere end en standard cooper. Første årgang havde bl.a. - ud over springet fra 115 til 167 hk - en sekstrins gearkasse og helt anden undervogn.

Men prøv begge versioner og med de forskellige motorvarianter inden du vælger (og undersøg forsikringen) - det kan jeg klart anbefale. Se også brugtbilstests af dem her på siden under "råd & test".

Sidst rettet: 6/1-09 (af administrator)