Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

21-12-2008 kl. 09:06

danske billister er generelt ret dårlige billister og tager ikke hensyn til hinanden. Det er squ et held at vi ikke har en bil hver i DK, for der er mange der ikke kan køre bil i DK.

1. Danskere kan ikke finde ud af at venstre bane er til at overhæle i og ikke ligge side om side med højre og have samme fart!

2. Danskere kan ikke finde ud af at bruge blinklyset ved vognbaneskift, så vi andre kan se hvad de har i sinde at gøre.

3. Danskere kan ikke finde ud af at paralel parkere helt op til den foran, så der kan være flere biler på vores små Lejligheds/vilaveje

4. Danskere kan ikke finde ud af at selvom det er myldretid, så kan man stadig godt køre 50 i byerne hvis man er forreste vogn, liigeledes 70 og 80 hvor det er tilladt

5. Danskere kan ikke finde ud af at accelere op i fart, ved lyskryds,
motorvejstilkørsler og efter et sving.

6. Danske pensionister skulle generelt ikke have kørekort så længe som de har i DK, de kan ikke følge med i trafikken, dreje uden at bruge 2 vognbaner, accelerere fra stop, de bange for at køre i byer og på motorvej (ikke alle) også det mest farlige, de kan ikke reagere i tide hvis der sker noget uforusigeligt!

Der vel en grund til næsten ingen danskere lejer bil i Rom, Paris, London osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

21-12-2008 kl. 21:57

Jan, for at svare konkret på dit spørgsmål, så mener jeg at der skal langt mere fokus på andet end farten som den farlige faktor på motorvejen. Vi har alle fået vores fartbøder, men ingen får bøder for ikke at holde afstand eller for ikke at trække til højre. Dette kan løses, både ved automatiske IT løsninger som registrerer afstand og placering på vejen, eller det kan gøres manuelt som det gøres med farten idag. Det er ikke det som er problemet. Problemet er VANETÆNKNING, dels hos politikerne, men så sandelig også hos dem som de får det officielle input fra, nemlig Rådet for Større Færdselssikkerhed. Et råd som i mange år, ikke har lavet andet end at fordrive tiden med tegne kampagneplakater og sige "farten dræber" mens spindelsvævet voksede sig større på deres kontorer.

Holdningen skal ændres. Det gør man både med pisk og med gulerod.

Pisken kan være bøden eller klip i kortet. Eller være noget så simpelt som man gør i Tyskland, nemlig at hænge et banner op på motorvejsbroerne hvor der står "Rechts fahren".

Men husk på: alle som svarer herinde kan jo ikke være den gode billist. Nogle af os må jo også være "ham idioten". Så tænk lige over om du selv altid trækker til højre.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-12-2008 kl. 07:52

Du har 99.9% ret.

Men jeg tror faktisk mange her på dette forum er ret gode bilister, der går pænt meget op i kørsel og biler generelt :-) Måske netop derfor er vi ikke "ham idioten" - men alle laver en bommert i trafikken her og der.

Jeg kan godt have en skidt dag, og køre lidt mere agressivt end jeg plejer - og så er der nok nogle af mine med-trafikanter der tænker psykopat....vi har jo en tendens til at bide mærke i de 2% der kører som idioter, og glemmer at der faktisk er 98% som vi aldrig bemærker :-)

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

22-12-2008 kl. 18:29

Tak Jan fordi du er overgået til konstruktive indlæg. Glædelig Jul

Jesper Markman

Jesper Markman
bruger siden
07-04-2007

23-12-2008 kl. 01:04

Når du er forbi lastbil nr. 1 SKAL du trække ind igen - med det samme. Når du så kommer frem til næste lastbil, trækker du ud igen(hvis der er plads), får overhalet og fedter ind i højre spor igen.
Og det er uanset om du kører 90, 110, 130 eller for den sags skyld 200 km/t. Er der plads til højre for dig - skal du køre derind!

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

23-12-2008 kl. 09:32

det er netop det der er problemet....

Folk køre 120 km i timen ca. overhæler en bil, der kommer en bil mere om 200-400 meter, ham kan jeg da også lige overhæle....
Idet du gør det, skaber du køen, for der kommer jeg bagved med 150 km i timen og har 3 biler med nogen lunde samme hastoghed bagved.
Så holder vi så 4 biler og venter på du overhæler den bil om 200-400 meter. derudover kommer der yderligere biler bagved de andre og inden du får set dig om, har du skabt en kø på 20 biler.

Dette er sat hårdt op, men det er generelt det der starter kødannelserne i myldretrafikken på motorvejene.

Det er bevist at hvis første bil bremser op fra 110 til 90 så på en strækning over 500 meter biler, så kommer de bagerste ned på 40 km i timen.....

Så rådet er helt sikkert, TRÆK TIL HØJRE, kan godt være du køre hvad man må el. måske mere. Men der er altid nogen der køre stærkere. Du skal ikke være politimand og sige, det må de ikke, så jeg ligger mig bare ud foran. Dem der køre stærkere, har måske travlt og det hjælper faktisk dig med at holde vejen friere foran :-)....

Ikke fordi jeg ser mig sur på dig, men generelt den holdning...
Køre selv hver dag 60 km motorvej fra sverige til danmark. Og det er tydligt at se at svenskerne viger altid og ligger sig ind til højre, hvor danskerne kan prestere at ligge i venstre vognbane med 110, fra Malmö og forbi avedøre holme ( 40 km motorvejskørsel )
Og ved godt jeg køre for stærkt, men er ikke til gene for andre på det, hvis de kunne finde ud af at køre efter forhold og almindelig med menneskelighed.

SÅ TIL DIG, DIN DUMME KONE SOM KØRTE I DIN SKIDE 206 110 KM I TIMEN OG 100 I TUNNELEN HERTIL MORGEN.... FLYT DIG FOR HELVED:-p