Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
26-02-2009 kl. 13:12
For så kan man da montere et STi kit på en Forester 2,5 XT, få 330HK til 1400kg dødvægt, og så er jeg frisk på en sammenligning.
Det er jo et simpelt spørgsmål om hk/vægt ratio og moment.
Bortset fra at jeg ikk vil smadre min bil til den slag ræs.
men kunne da være sjovt at stille en STANDARD Chevy Tahoe V8 op mod en STANDRAD Forester 2,5 XT i en 0-100 dyst.
Mine penge ville stå på Sub'en.
Det kommer som sagt an på om man snakker 0-100 eller 100-200.. i den sidste disciplin vil jeg tro en V8 tar førstepladsen pga. momentet.
Møder nu også jævnligt 5,6l eller v8 amerikaner "jern" der tror de er hurtige ved Lyskrydset.. har bare endnu ikke mødt nogen jeg ikk kunne trække fra.. altså indtil vi når de 90-100 stykker.. for hurtigere gider jeg ikke på offentlig vej.. selvom der ingen trafik er og man godt må køre 80. Nu ved jeg så ikke om det er fordi de ikke kan finde ud at skifte gear eller bare var uheldige med et skift.
En undtagelse dog.. en V8'er der havde nitro anlæg monteret.. viste det sig.. den var lidt hurtigere ;-)
Og ja, køreglæde er totalt subjektivt.. jeg nyder i min Sub:
nul problemer,
ingen raslelyde,
intet der går i stykker,
10-11 km/l på langture med 120 km/t,
vejgreb,
kurveegenskaber,
udstyr,
acceleration som en turbo diesel på motorvejen.
Og så er der god plads til kæresten og vores hunde også.
WAF effekten er god!
Profil slettet
06-03-2009 kl. 19:58
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
13-03-2009 kl. 15:12
Jeg kan til gengæld ikke lide de fleste amerikanske designs, og deres plastik som ligner noget der er lavet i rusland, og en kvalitet der er helt til grin. De kan til nød køre stærkt lige ud, men drejer vejen bare en smule, så jesussssss..
MEN IGEN: smag og behag.. hvis man er til US trucks: fint!
Hvis man er til SUB'er: fint...
Hvorfor skal det altid være sådan en krig.. skulle vi ikke respektere hinandens forskellige ønsker til en bil. Og der er jo nok en grund til at US trucks fans ikke vælger USB'er og omvendt... heldigvis er vi da forskellige, hvilket nok skyldes vores forskellige ønsker og krav til en bil.