Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

18-12-2008 kl. 15:13

Gaaab, endnu et "alle andre er idioter" indlæg.

Tænk på at de 3 sekunder du tabte på din medbillist's manøvre slet ikke kan måle sig med de 2 minutter du brugte på dette indlæg :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

18-12-2008 kl. 15:30

Du har bevidst misforstået indlægget, tror jeg !

Jeg synes også, det er en udbredt uskik.

Ovenikøbet er det udfra en sikkerhedsmæssig betragtning langt mere farligt at flette ind med 80 km/t end med 110.

Risikoen for "problemer" ved indfletningen hænger sammen med hastighedsforskellen. Glidende "lynlås"-sammenfletning kræver ens hastighed - ellers "klumper" det, og der opstår opbremsninger eller sene overhalinger.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

18-12-2008 kl. 15:43

Jeg er enig i, at det ofte går for langsomt.

Men jeg synes faktisk, at noget af skylden mange steder ligger hos Vejdirektoratet.

Accellerationsbanerne er ofte ret korte, så der skal trædes til for at komme op i tilstrækkelig fart. Der skal i hvert fald accellereres hurtigere, end de fleste gør "til daglig".

Ovenikøbet er der mange baner, som forunderligt nok halvvejs slår et knap 90 graders sving til højre, så man er nødt til at bremse i accellerationsbasen (ja, jeg ved, det lyder selvmodsigende, men det er netop pointen............ !).

Søren Michael Dybkjær

Søren Michael Dybkjær
bruger siden
10-12-2006

18-12-2008 kl. 20:43

Er det en makro du kører ? Kom dog med noget konstruktivt -bare en enkelt gang ellers skal du bare sove videre !

Sidst rettet: 18/12-08

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2008 kl. 08:55

enig i at man skal tilpasse farten i indersporet, når man skal på motorvejen..

..så er der jo også dem, der er helt fremme i sandalen allerede inden de er på motorvejen - har efterhånden prøvet nogle gange at ligge i venstre spor og måttet katastrofebremse, fordi der er kommet en bil fra tilkørselsrampen, som i fuld fart kaster sin bil helt ud i venstre bane uden at orientere sig ordentligt...

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

19-12-2008 kl. 09:50

Mit indlæg handlede ikke så meget om problemet, men mere om Mikaels hånlige måde at nedgøre disse billister på.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

20-12-2008 kl. 10:24

Mangfoldighed er en sjov størrelse, de der bor i Hvide Sande er ligeglade og jeg, der bor i Storkøbenhavn støder jævnligt på udfordringen. Mon ikke bare jeg/i/vi skal ændre kørestil / adfærd så alle kommer sikkert og rettidigt frem i selv valgt bekvemt tempo.

Glædelig jul, kør forsigtigt

Sidst rettet: 20/12-08

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

20-12-2008 kl. 11:19

Kære Ejner !

Nu synes jeg godt nok, at din "politiske korrekthed" kammer over !

Hvis vi alle skal have en chance for at komme sikert gennem trafikken, så er det nu engang nødvendigt med nogle fælles adfærdsregler.

Vi er simpelt hen for forskellige til, at "selvvalgt bekvemt tempo" vil give en fornuftig trafikafvikling.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

20-12-2008 kl. 11:47

Nu er det ikke muligt at fraskrive sig ansvaret for egenvalgt kørselsadfærd, bilkørsel er individuelt. Netop for der ikke skal herske tvivl om reglerne, er der skrevet og vedtaget en færdselslov, der mig bekendt gælder alle. Dertil er hastighed skiltningen en oplysning om max hastighed og ikke min. hastighed (ex. 110 km/t). Politisk korrekt måske, men jeg kører mange km hvert år, og må fra tid til anden tage hensyn til medtrafikanter, der ikke har sammen erfaring i trafikken som jeg, helt enkelt. Jeg kan sagtens vente. Men du har ret i din antagelse, jeg er bare ikke enig med dig. Men også en glædelig Jul til dig og din familie kør forsigtigt.

Sidst rettet: 20/12-08

Profil slettet

Profil slettet

22-12-2008 kl. 10:32

...det er god humor :-)