Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2008 kl. 21:22

Hej,

Nu har jeg ikke så meget forstand på dieselpartikelfiltre osv. Men har selv en Opel Corsa, som jeg købte i foråret efter at have kørt i en Peugeout 206 i mange år.

Men er bestemt ikke tilfreds med kørselsøkonomien og syntes ikke at den kører ret mange kilometer på en liter diesel. Jeg ved det hænger naturligt sammen med den måde man kører på. Men har ikke ændret kørselsmønster siden jeg har fået ny bil. Pendler 100 - 110 km om dagen og kan ikke køre mere end 16-17 km pr. liter. Tankede igen i dag og her kom jeg op på hele 16,2 km pr. liter. I min gamle udkørte diesel Pegeout kom jeg let op på 18,5 - 19.5 km. pr. liter.

Kører cirka 100 km i timen på landevej og har i en periode sænket farten til 85-90 km, for at få afklaret om det gav et positivt resultat. Det gjorde det selvfølgelig - men kun en ½ km mere pr. liter.

Nogen der har erfaring på den konto - har snakket med forhandleren som "opdaterede" softwaren i motoren ?? Men det hjalp desværre ikke meget. Så selvom det er en fantastisk dejlig bil at køre i, så overvejer jeg seriøst at skille mig af med den igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg